Ibland, när ett visst ämne diskuteras, så saknar jag ett sätt för alla att tillsammans summera den uppkomna informationen. Exempelvis så finns det en massa trådar som har att göra med vilket kreditkort som är bäst (nu senast denna för 2021). Problemet är att även om många värdefulla tips och bra info dyker upp i tråden så finns det inte något bra sätt att få en översikt.
Well, jag kunde editera inlägget (la till en laptop-emoji), men det är väl inte så konstigt eftersom jag har skapat det? Frågan är om någon annan, random användare, kan göra det.
Hehe, ja, jag tror att du har rätt. Lycka till med däckbytet. För vem som helst annan som läser detta, försök gärna editera det första inlägget i den här tråden. Förslagsvis kan du lägga till ett antal roliga emojis på slutet av det
Jaha, nu fattar jag. @janbolmeson menade att han hade gjort kreditkortstrådens första inlägg till ett wiki-inlägg och han editerade sedan min uppmaning om att pröva att ändra det första inlägget i den här tråden med en länk till kreditkortstråden. Lite snurrigt Men i den länkade tråden verkar det alltså gå att editera
Men det syns ju inte om ett inlägg är en wiki? Den har en annan symbol vid själva editeringen. Den sorteras inte speciellt annorlunda. ”Bästa inläggen” fanns det men det är inte samma sak som wiki.
Låt oss fundera på hur vi kan göra det här bäst. För jag tror att det kan vara väldigt användbart. Särskilt om vi t.ex. raderar kommentarerna en gång i veckan. Då blir det ju som en egen sida snarare än en diskussion.
Ja, man borde helt klart kunna använda sig av taggar/kategorier här för att göra det tydligare. Sedan vet jag inte om man behöver plocka bort kommentarer då det kan vara trevligt att ha möjligheten att följa hur diskussionen har gått. Men ja, håller hur som helst med om att detta kan vara riktigt användbart.
Här vore det ju Nice om bloggen och forumet faktiskt var sammankopplade. Då hade du @janbolmeson (eller någon annan) kunna göra en sammanställning av diskussionen i tråden som en artikel. Men med ett knapptryck kan man se forum-diskussionen.