Hej igen allihopa! 
Jag tänkte bara kika in och ge en liten uppdatering, för det har faktiskt hänt en hel del sedan jag startade den här tråden.
Först och främst — stort tack till alla som tog sig tid att svara, stötta och komma med tankar. Det betydde mycket där och då, även om jag i slutändan inte riktigt följde råden om att backa tillbaka eller bromsa in.
Jag bet ihop och stog kvar i stormen med rak rygg och valde att vågra tro på mig själv, och det visade sig vara rätt väg, det svåraste helt ärligt va att hitta någon som kunde stötta mig i ATT STÅ KVAR då alla tyckte att jag skulle “backa” eller ta den “säkra vägen”. Hela min person skrek inombords “SÅ FAN HELLER”
E-handeln:
Sedan förra året har omsättningen ökat rejält — siktet är nu på ungefär X5 gånger så mycket som året innan. Jag ligger just nu på runt 2,5 miljoner i omsättning, och den fortsätter att öka månad för månad.
Jag har till och med nått den punkten där jag håller på att anställa för att hinna med volymen av ordrar, vilket fortfarande känns helt otroligt när jag tänker på hur pressad situationen var när jag skrev här senast.
Lönsamheten:
Förra året var marginalerna bra på pappret, men omsättningen var för låg för att det skulle märkas i praktiken.
I år har allt det där fallit på plats — vinstmarginalerna är starka, och jag ser nu hur de beslut jag tog förra året faktiskt börjar ge utdelning.
Det känns som att det jag hela tiden trodde på — att jobbet jag lagt ner skulle börja visa resultat med tiden — äntligen har hänt.
Boendet:
Lägenheten var en riktig segdragen historia, men till slut löste även det sig. Det tog ett halvår innan det började röra på sig, men till slut kom det in en kille som ville köpa.
Precis när vi skulle skriva på dök det upp en till budgivare, och jag lyckades till och med göra lite vinst, medan grannarna sålde med stora förluster.
Under tiden som allt det pågick fick jag flytta hem till mina mamma ett tag — och det blev faktiskt rätt trevligt kom vi fram till.
Numera bor jag i samma hus som tidigare, men i en bättre lägenhet, så på något sätt har cirkeln slutits.
Just nu:
Jag håller på att jag på att utöka företagslokaer för att kunna hantera ökningen i volym, och även om det är fullt upp så känns det väldigt roligt.
Det är verkligen häftigt hur snabbt saker kan vända — förra året var jag stressad och orolig för hur allt skulle gå, och nu är det istället svårt att hinna med alla ordrar.
Summa summarum:
Det tog längre tid än jag hoppades, men i slutändan handlade det inte om att jag gjorde fel saker — bara att jag behövde mer tid för att se resultatet.
Tack igen till alla som skrev här, både ni som pushade på och ni som föreslog att jag skulle ta det lugnt. Jag tror jag behövde lite av båda delarna för att orka fortsätta.