Jag sprang under tid på att antal sådana möten och åt några goda luncher.
Slutade sedan för det var ett otroligt slöseri med tid och uppvägdes inte av gratisluncherna.
Man skall ju inte investera i sådant man inte förstår och jag fick intrycket att det inte bara var jag som inte förstod produkterna - utan även säljarna.
Men har man tråkigt och vill träffa trevliga människor och äta något gott så - varför inte?
Har varit på liknande arrangemang tre gånger under alla år. Första mötet innehöll ett intressant föredrag och god mat. På andra mötet var maten god… Tredje mötet var ren katastrof.
Givetvis investerade jag inget någon av gångerna. Har har du tid över och kan stå emot allt försäljarsnack, så varför inte.
Tack för alla tips och kommentarer. Ja, jag lär ju inte investera i något men kanske jag äter en god middag. Jag får se. Kanske jag istället investerar i en god middag med sambon istället
Angående frågan hur jag blev inbjuden: jag fick ett inbjudningskort hemskickat. Hur de valt ut mig vet jag inte.
Sjukt om folk går på sånt här… helt otroligt vad man skulle kunna göra ifall man saknade moral.
”Välkommen till Rewzens Wealth Growth Fund yearly event! Under era stolar hittar ni spännande möjligheter som bara ni får exklusiv tillgång till, det är upp till eventuellt fantastiska 50% avkastning per år* för endast 1,99%** i årlig avgift, ni kan alltså tjäna otroliga summor här för nästan ingen kostnad alls. Vi har inte sparat någon historisk avkastning av produkten för det ska bli mer spännande, håll i er, nu kör vi!”
*Avkastning kan ej garanteras.
**Årlig avgift övergår till normal årlig avgift efter 3 månader, nya avgiften blir endast 9,99% per år.
Och ja, tyvärr dessutom på många sätt helt lagligt också om man är bevandrad lite i hur lagstiftningen fungerar. Har sett så sjukt mycket skit under åren att det är en stor anledning till att jag också pushar indexfonder med gott samvete.
Någon gång i framtiden kommer ett avsnitt när man inte har fler fucks att ge. Jag har flera historier som är ”you cant make this shit up”.