Igår höll jag första föreläsningen och jag upplever att det var uppskattat. Vi kör en gång till den 24 januari. Boka plats via länk nedan:
Några kommentarer:
Från @kroko:
Tack @janbolmeson för föreläsningen igår! Jag har varit på brorsan i ett halvår om att öppna ett lysakonto och igår under föreläsningen la han upp ett månadssparande om 1000 kr !
Från Marie Neuman på Instagram:
Tydligt om vilka val som är smartast enligt mångårig forskning utifrån flera källor. Snyggt med sammanfattning och frågor på slutet. Du vet vad som är svårt. Känner mig lugnare. Tack!!
Från CeciliaK på Instagram
Hej Jan! Stort TACK
för föreläsningen igår som min man och våra söner med flickvänner (21-25 år) fick i julklapp av mig. Du var fantastisk
- tydlig och vilken energi
!
Du går verkligen “genom rutan”. För maken och mig som lyssnar på er podd, läser mycket i forumet, läst böckerna som ni rekommenderar och slutligen sedan ca ett år tillbaka vågat flytta många års sparat kapital på bankkonto till indexfonder och nu istället månadssparar på Avanza blev föreläsningen en bekräftelse på att “Just. Keep. Buying”.
Jag tar med mig att jag nu måste sitta still i båten om/när kapitalet någon gång under de närmaste 10 åren ev minskar med 50%. Sönerna “vann” du redan inledningsvis när du berättade om din utbildning (en är elkraftsingenjör och den andra pluggar till civilingenjör i industriell ekonomi) samt dina lärdomar/misstag de första 16 åren.
De sparar redan månadsvis i indexfonder på Avanza men förstod bl a vikten av tidshorisonten och låga avgifter. Fortsättning
Från sjogranden på Instagram:
Tack för igår, uppskattade föreläsningen väldigt mycket
Det bästa var att ditt budskap blir så konkret och att det så tydligt märks att detta är ”nerkoket” av din och din frus samlade erfarenheter under många år.
Från Sofia Evelina:
Jag är verkligen en nybörjare (trots att jag är 34 år) och tror att jag nog gått alldeles för mycket på vad min bankrådgivare sagt.
Efter kvällens föreläsning känner jag mig verkligen inspirerad att lära mig mer och själv kunna göra kloka val.
Tack än en gång
Förvånansvärt många av er körde på stor-tv… har aldrig tänkt på det. ![]()