Intellego - sälja eller vänta?

Glömde bort att jag hade Tecknat mig och hann inte sälja. Så nu sitter jag med aktier -30 % i dagsläget, vilket innebär ca -3500 kr. Brukar nästan alltid sälja under första timmen.

De har dock gått upp en hel del två dagar i rad. Frågan är om jag ska hoppas på att de går upp mer och åtminstone få tillbaka lite. Eller ta smällen. Inte så mycket, men -30 % känns ändå.

Vad tänker ni? Vad tror ni om detta företag? Någon som är i liknande situation? Eller varit.

Jag fick och sålde på två konton första dagen, men har behållit TO än så länge. Har man inte gjort en analys och haft för avsikt att behålla de lång från början, så känns det bäst att bara sälja av och ta förlusten. Men får ta igen pengarna på någon annan affär.

1 gillning

Ja, funderar starkt på det. Har aldrig velat behålla aktier från alla dessa IPO:s. Håller mig till fonder och leker mest lite. Brukar ju oftast gå lite plus. Sålde av TO idag med liten vinst som dock inte kompenserar. Förstod först inte att jag hade fått optioner också… :slight_smile:

Tyvärr får man bita i det sura äpplet och ta förlusten ibland, det är en del av ”spelet” med nyemissioner :slightly_smiling_face:

1 gillning

Ja, brukar sälja om det under första timmen går ner fem procent och sedan inte händer speciellt mycket. Ser slaget som förlorat. Men över 30, då jag hade glömt bort teckningen.

Som tur är har den hämtat sig under några dagar. Nu ligger jag åtminstone “bara” -14 %. Ska försöka vänta ut lite till. Kanske helt fel, men som du sa, ett spel. Verkar åtminstone finnas intresse i aktien när den dök så pass mycket.