Någon med erfarenheter av Wise. Skall ge billigare pengaöverföringar internationellt, ett konto där man kan ha flera olika valutor samtidigt Jag är i Belgien ca 4 månader om året funderar på att skapa ett lokalt bankkonto men Wise verkar som ett bra alternativ.
Jag använder Wise på regelbunden basis och gillar den mer än Revolut som är en liknande tjänst. I Wise finns bland annat en “comparison-funktion” som låter dig jämföra hur mycket billigare det blir om du valutaväxlar i Wise jämfört med de vanliga bankerna.
Har använt både Wise och Revolut för internationella överföringar och båda har funkat bra.
Jag öppnade ett Wise konto igår. När jag skulle föra över pengar via bankgiro från Swedbank blev jag stoppad. När jag ringde upp banken sa dem att jag hade triggat deras säkerhetsystem och fick masvis med konstiga frågor. Bestämde mig för att få lite feedback. Har du fört över pengar via bankgiro?
Alla banker har nuförtiden Lära-känna-dina-kunder-samtal eller blanketter som måste fyllas i, med syftet att förhindra penningtvätt, kriminalitet och terrorism. Det är nog bara att snällt svara på frågorna om man önskar nyttja bankens tjänster.
Är gammal kund i Swedbank. Här misstänkte de att någon hade kapat mitt konto eller liknande.