Intervju imorgon med fondförvaltarna Andreas Brock och Henrik Milton från Coeli Global om bl.a. deras nya Small Cap-fond

Avsnittet är inspelat! Måste säga att jag är väldigt nöjd - ska se om ni också gillar det. Blev en del makro-snack.

Dagens mest oväntade (nörd)tips var att lyssna på American Express senaste delårsrapport för att få en känsla för den amerikanske konsumentens ekonomiska situation, som påverkar mycket den amerikanska ekonomin och därmed även världsekonomin. (Inget innehav i deras fond).

Ska själv lyssna i veckan.

https://ir.americanexpress.com/events/event-details/2022/Q2-2022-American-Express-Earnings-Conference-Call/default.aspx

2 gillningar

Du har fattat att det är svårare göra Oss nöjda(helt nöjda) ! :partying_face::wink:. Speciellt när det gäller dyr aktiv förvaltning :joy::person_tipping_hand: . Inte lätt imponera på RT blogg gänget :+1:

Förvånande. Coeli Bros har ju sagt tidigare att makro är sekundärt, bolag och deras kondis är primärt! :wink:

1 gillning

Lyssnade på avsnittet. Lite halvhjärtat och hade väl inte 100% attention så kanske missade det, men tror inte min (halvkritiska/svåra) fråga om deras syn på performance fee kom med. Lite synd då den frågan har överlägset flest gillningar bland frågeförslagen.

Men som sagt, jag kanske missade det?

En annan grej som slog mig, om index sjunker 50%, men Coeli bara 25%. Har de slagit index och tar avgift? Finns säkert nån golv, tak klausul så det trot jag inte. Men kul tanke :grin:

Edit: I faktabladet står det “Prestationsavgiften kan betalas även om fondens avkastning har varit negativ.” :flushed:

2 gillningar

De är väldigt öppna om sin ”high water mark” som basis för sin prestationsbaserade avgift. Inget konstigt där.

1 gillning

Gillade avsnittet! Allmänbildande.

Ett av de bättre sponsoravsnitten.

2 gillningar