Vad är statusen för 5-års vadet mellan Länsförsäkringar Global Indexnära och Coeli Global Selektiv?

Hur är ställningen totalt i Betet med Coeli grabbarna? Vilket datum startade vadet?

Ser ut som att dom fått en rätt tung start på detta året:

2 gillningar

Coeli ligger fortfarande bättre än LF:

• Coeli: +62 %
  • Länsförsäkringar: +53

Så det suger lite. Har två år till på mig. :slightly_smiling_face:

12 gillningar

Ok, var det avsnitt 36 ni gjorde vadet?

Minns inte riktigt. Men låter rimligt. 2018 var det iaf.

Ska leta, trodde du lagt in en placeholder ”gratis middag” i outlooken redan :sweat_smile:

4 gillningar

Känns spontant som att 5 år alldeles för lite för att skillnaden på ca en procent ska ge utslag. LF global mot Coeli över 100 år vore en annan sak. Då skulle de nog få svårt att alltid ligga back en procent varje år.

1 gillning

Inte många globalfonder som lyckas på 5 år heller:

5 gillningar

Känns som du börjar knapra in på dom @janbolmeson … det börjar nästan lukta gratislunch snart :joy: Hade varit kul med en live-trend på hemsidan från rätt startdatum så man kan följa den spännande matchen. Sätter upp den på min Wish list

8 gillningar

Låt oss säga att Coeli förlorar. Hur tror ni de kommer reagera? Kommer dom komma med någon dålig bortförklaring eller kommer dom säga ja, vi är sämre än index, vi slutar med det vi gör. Jag tror ju fortsatt de kommer tro de är bättre än index, oavsett hur utfallet blir.

Hur tror ni det kommer se ut? Vad kan man “skylla på”?

2 gillningar

Det är bara ett kul vad i all välmening. Låt oss hålla det på den nivån. :slightly_smiling_face:

10 gillningar

Perioden är bara 5 år. De kommer peka på den signifikant längre historia de har med att överträffa index.

3 gillningar

Fast den är inte så lång. Avanzas data verkar bara gå tillbaka till slutet av 2014.

Javisst, men skulle bli förvånad om det inte är så argumentationen kommer föras. Det stämmer ju.

Det är otur när index kommer i kapp, skicklighet när index sackar efter.

6 gillningar

Sålde min Coeli igår (hade några tusen som lekportfölj) men tänkte mer att varför kladda till det. Investera rätt och få en bättre resa till målet.

3 gillningar

bild

Åter dött lopp med 1 år kvar (eller knapp fördel LF global indexnära. Oklart från vilket datum bettet gäller men avsnittet sändes iaf 180211).

5 gillningar

Har inte tänkt på det ett tag.

• Coeli: 74,45 %
  • Länsförsäkringar Global Indexnära: 74,76 %

Men, ja, helt korrekt observation - LF for the win. Spännande!

Länsförsäkringar notan

Coeli notan

7 gillningar

“Otur” att du fick olika kursdagar. LF global indexnära verkar sakna kurs just 19/2 av någon anledning, kanske pga att President’s Day (3:e måndagen i februari) är helgdag i USA? Time in market…

1 gillning

Varför saknas det ett öre från jämna 10k i investeringarna?

Någon transaktionsavgift någon stans, brukar vara så när man köper fonder på Avanza. Mina månadsköp visar också alltid ett eller två öre mindre belopp än vad jag betalat.