Intervju med JayR idag - något du vill att jag ska fråga? 🙂

Tänkte bara hojta till att jag ska spela in en provpodd med @JayR idag - är det något specifik som du vill att jag ska ta upp? Själv har jag massor av frågor, så jag är ledsen att denna möjlighet kommer i elfte timmen…

@JayR är ju den som har skrivit om bland annat en bättre varian av Fyra-hinkar-principen:

samt deltagit i en FikaTillsammans här för dig på Patreon.

6 gillningar

Det kan ju vara en spännande tanke att ta upp delar från förra veckans avsnitt där de förespråkade väldigt hög belåning, vilket jag undrar hur JayR ställer sig till.

4 gillningar

Hans tankar om home bias.

4 gillningar

Jo, jag tror att diskussionen idag blir en naturlig fortsättning på avsnittet 323… :wink:

2 gillningar

Om jag inte missförstått något så kommer @JayR från vårt vackra östra grannland. Då kan vi ju inte skippa hockey helt.

Vilken av förlusterna mot Sverige var jobbigast? :smiley:

5 gillningar

@JayR har tidigare skrivit om ”rule of law” och varit väldigt negativ mot tillväxtmarknader. Hade varit kul att höra honom prata kring detta.

Och sen en debatt mellan honom och @chineseinvestor :slight_smile:

6 gillningar

Lite snack om soffpotatisportföljen :slight_smile:

Ser fram emot ett avsnitt med ännu en forummedlem. Jag tycker dessa avsnitt hör till de allra bästa!

4 gillningar

Hur hittade du till Rikatillsammans, som finne?

Hur ser finländare på investeringar jämfört med svenskar?

Vad är skillnaden på svenskt/finskt pensionssystem?

4 gillningar

Tror Jan har en speciell fråga han ska fråga.
Undra om han vågar det under i spelningen?

1 gillning

Ja, vi tog den off-camera. Verifierat, eller hur @janbolmeson ?

4 gillningar

Som @JayR känner till så är jag intresserad av ens totala tillgångsallokering.

Många beaktar inte hela sin ekonomi (fritt kapital), när de sätter risknivå. Leder ofta till att man har för låg eller hög risk. Hade varit intressant att ni diskuterar lite kring detta.

4 gillningar

Tomas, du kan vara helt säker att vi gjorde detta! :joy:

4 gillningar