har blivit pensionär med låg pension, men har sparbuffert på 1 miljon.
Kommer att behöva ta ca 5.000:- per månad från denna buffert, så den räcker ganska länge. Men var ska jag ha pengarna? Vanligt sparkonto ger endast 1% ränta. Men investera kortsiktigt med minimal risk ger inte heller mycket…
Billigt och bra. Det går även ställa frågan dom kostar 100kr och få det besvarat inom 1v. Du kan alltid ringa Patrick eller skriva till honnom. Småspararguiden.
De kan hjälpa folk med helhets lösning då de pratar personligt med kunden och får veta om kundens totala ekonomi. Det vad man kan lära sig gratis är enkla gratis råd på småspararguiden och som är ännu mindre krångligt än Jans 4 hinkar. Inget emot Jan och hans blogg/hinkar får den är riktigt bra med. Småspararguiden råd. LF global indexnära 100% långsiktigt. Kortsiktigt sparkonto. Hur kan man göra det enklare själv? Jag behöver inte varken Jans eller småspararguiden råd själv då jag har alltid sparat i billiga indexfonder själv. Men det finns folk som vill betala en liten slant för att få det lättare strukturera sitt sparande och ekonomi.