Tack så mycket! Är sjukt glad att jag lyckas börjat tidigt då jag hört flera som sagt att de ångrar att de inte började tidigare. Skulle väl säga att jag är lite av en risktagare då jag ibland testar investera i aktier trots en ”okunskap” om företaget. Skulle inte direkt bli ledsen om jag tappa någon tusenlapp, däremot vet jag att det svider i hjärtat när börsen går neråt hahah. Därav låter det smartast att göra som ni alla har rekommenderat och endast investera en viss procent av lönen. Tror dock att jag gör min egna lilla tvist och kör 50/50. Då vet jag att jag har testat att öka värdet men har ändå kvar en del av pengarna. Har aldrig varit den personen som måste ha en fin och dyr lägenhet i första hand utan tror nog att jag hellre vill skaffa det längre bort i livet. Så den sparande delen skulle då kunna ge mig en hyfsad etta runt 1.5-2 miljoner om jag inte tänker helt knasigt. Detta ger mig även chansen att låta investeringspengarna ligga kvar några år till och få eventuellt bättre avkastning som Axel pratade om.
Verkligen stort tack allihopa för snabba, lärorika och kloka tips. Mycket uppskattat!!