ISK hos Nordea är det bra?

Volatilitet = hur mycket det svänger i upp/nedgångar.
Vill man ha hög avkastning får man tåla hög volatilitet.

Ang kostnader.
En global eller svensk indexfond bör ha en förvaltningsavgift på max 0,3%. Det finns en hel del på 0,2%

En tillväxtmarknadsfond kostar oftast lite mer. Typ 0,4%

Går du till banken och ber om råd kommer de säkert rekommendera dig fonder som kostar runt 1,5%

Låter kanske inte så mycket, men på lite längre perioder så har det stor betydelse.

Vad har du för fonder nu?