Kanske bättre med sparkonto med insättningsgaranti efter att ha läst det här. och det här..
Men det finns positiva tecken också.
Kanske bättre med sparkonto med insättningsgaranti efter att ha läst det här. och det här..
Men det finns positiva tecken också.
Om du sparar långsiktigt skulle jag säga nej och nej, men om du sparar på enbart 1-2 års horisont så kan det vara en bra ide
Sagt det tidigare men förtydligar igen.
Om du omvärderar din investeringsstrategi varje gång du läser en artikel eller får ett tips om något så känns det inte som om du är lämplig kandidat för att investera i aktier eller fonder.
Du har följande alternativ:
-Lägg alla dina pengar på räntekonton
eller
-Fortsätt spara som du tidigare har berättat om med en blandning av konton och Lysa.
Jag kan ju spara både kortsiktigt på ett sparkonto med insättningsgaranti och långsiktigt på Lysa som jag tänker göra. Månadssparar ju 1400 kr I lysa varje månad sen kan jag ju månadsspara kortsiktigt också i GCC Capital. Försöker ju spara 5000 spänn varje månad och detta kan jag ju fördela 50/50 dvs 2500 i Lysa och 2500 i GCC Capital.
Jag kan ju spara både kortsiktigt på ett sparkonto med insättningsgaranti och långsiktigt på Lysa som jag tänker göra. Månadssparar ju 1400 kr I lysa varje månad sen kan jag ju månadsspara kortsiktigt också i GCC Capital. Försöker ju spara 5000 spänn varje månad och detta kan jag ju fördela 50/50 dvs 2500 i Lysa och 2500 i GCC Capital.
Det är en bra strategi fortsätt med det
med pengar på sparkonto så behöver man aldrig oroa sig för hur det går för pengarna på Isk. Där måste man tänka långsiktigt 
Tack för positivt svar, har öppnat nytt konto i Lysa med fördelning 64% aktier och 36% räntor och jag månadssparar 1500 kr varje månad. Ska jag ha kvar föreslagen fördelning eller kan jag ändra den?
Du kan ändra fördelning på Lysa när som tror jag. Varför valde du den fördelningen? Eller har du kvar och månadssparar i den andra kontot du hade som var ungefär 85/15 om jag minns rätt?
Om du redan sparar 50% på sparkonto så känns det kanske lite onödigt att ha så mycket räntor samtidigt på Lysa om det nu ska vara långsiktigt sparande.
Fördelningen fick jag av Lysa och mitt tidigare konto med fördelningen 85/15 tog jag bort.
Men jag kan ju alltid ändra fördelning till samma som det tidigare. Jag märkte också att dom Vanguard aktier jag hade på Lysas föreslagna fördelning försvann när jag ändrade fördelning…kommer dom försvinna nu också då?
Är mer aktier och mindre räntor bättre menar du?
Om du vill ha mer avkastning på ditt långsiktiga sparande så är högst troligen en högre andel aktier det bästa sättet.