Jacke77 - hur många fondbyten har det blivit?

Det är bra som det är @Fotbollsgras :+1::+1:

2 gillningar

……Eller? :wink:

1 gillning

Det vet man aldrig :+1::+1::earth_asia:

Du får lyssna på alla råd som får medhåll av mig! :raised_hands:

3 gillningar

Därför delar jag vad småspararguiden tycker och det ska man följa :+1::+1:

3 gillningar

Se där ja! :nerd_face: Ett smyg fondbyte minsann :joy:

Det har inte varit uppe på något av mötena i Anonyma Fondbytar föreningen.

Hej! Jag heter JFB och missbrukar fondbyten. Senaste tiden mest obligationsfonder. Jag är en dåligt människa som sakta bättrar mig

2 gillningar

Skrev om det i chatten några gånger men du missar mycket på senare tid eller svårt hänga med i snabba vändningar :joy::joy::joy:

Får låna dina aggressiva glasögon kompis :joy::+1:

1 gillning

Vilken app tänker du använda då :joy::joy::thinking:?!

Varför bytte du den här gången? :joy: 100% Storebrand var ju för alltid sa du senast :stuck_out_tongue:

1 gillning

Varför ställer du en sådan fråga när du ändå vet svaret. Därför bara för att byta :joy::joy::+1:

2 gillningar

Haha men jag tänker att det måste funnits nån anledning ändå? :joy: Men det är bra jacke, spelar inte så stor roll vilken globalfond man har, alla är ganska bra :slight_smile:

1 gillning

Problemet var att jag köpte Nordnet offensiv efter Storebrand global all countries då var jag tvungen byta tillbaks till global indexfond igen :joy::joy::raising_hand_man:

3 gillningar

Synd du inte kan vara som mig @Jakke
Jag har två fonder som jag haft sedan 1998 och aldrig sålt andelar i.
Sen har jag genom åren köpt på mig olika globala indexfonder men aldrig sålt eller bytt ut dem.
Har nu flertal olika globala indexfonder i olika tjänstepensionslösningar och ISK:n

Varför byta när man kan lägga till en till? :crazy_face:

“Buy & hold globala indexfonder” :laughing:

6 gillningar

Riktigt bra jobbat :+1: :wave::wave::raising_hand_man: @AimHigher

1 gillning

Imponerande! Behöver man ha någon sorts hoarder personlighet för att lyckas med en sådan bedrift? :slight_smile:

2 gillningar

Möjligtvis en smula.
Eller att man inser att fonderna går bättre än alla aktieaffärer man nånsin gjort?

9 gillningar

AimHigher Får man verkligen vara så ärlig som du? Tror det är bästa inlägget jag läst. Fortsätt så ;-))

1 gillning

Jag hittade precis den här gifen och insåg hur mycket jag saknade @Jakke

21 gillningar

Håller med. När man hamnat för djupt ner i funderingar på avancerade portföljer med råvaror, räntor och hur stor andel tillväxtmarknader man ska ha behöver man någon som säger:

100% global indexfond! … å sen några passande smileys :slightly_smiling_face::grinning::+1:

6 gillningar