Tråd för inbördes beundran för oss som köper PLUS Allabolag nu... 🤣

Plus allabolag Sverige index väntar på oss :+1::person_tipping_hand: !

1 gillning

… som en ständig följeslagare… köpte faktiskt häromdagen. :grin:

2 gillningar

Då vill du övertala mig flytta 50% från LF Global indexnära till fina breda Sveriges indexfond :face_with_hand_over_mouth::thinking::wink: ? Du vet att jag är lätt på byt knappen :joy::joy:

2 gillningar

La en order på 50k i fredags (för SEK köpta för euro kurs 10,9 :moneybag:).

Tar väl tre dagar innan jag får den, så hoppas på fortsatt under -30% för året på den.

Ligger det kvar på de nivåerna gör jag samma om en vecka :smiley:

1 gillning

Det är för avancerat för mig :joy::joy::rofl:

Flyttade 100k från global till Sverige igår. Dock Robur access

1 gillning

Knappt att du får vara med och posta i denna tråden då… :yum:

5 gillningar

Jag tvekade flera minuter innan jag postade :innocent:

5 gillningar

La upp månadssparande i allabolag,mikrobolag&småbolag. La även till Småbolag i premiepensionen😁

Vet att det finns spiltan, men: PLUS Investmentbolag index, vore intressant :grin:

2 gillningar

Är typ “Plus Alla bolag ESG” eller?

Deras fonder som heter access(typ Access Global, Access Sverige, Access Asien osv) är indexfonder till låg avgift

2 gillningar

Det är ju aldrig för sent att köpa i nedgång!

1 gillning

Har du Isk hos Swedbank då du väljer Swedbank Access fonder ? Jag tänkte Storebrand Sverige är billigare tottal avg om det finns på Swedbank . :+1:

Har ISK KF IPS TJP access i allt i blandade kombinationer :smiley: har legat på ca 80% global, 10% Sverige och 10% blandade EM/Asien/Japan.
Nu sätter jag nysparandet i 1/3 i global 1/3 i Sverige och 1/3 i EM

1 gillning

Inget fel med det men då jag är så snål blir störande 0,07% dyrare avg för samma indexfond. :joy: . Men total avg ser man inte på Swedbank platform om man inte går in på Avanza då ser man mer i detalj

1 gillning

Ja jag vet ju att du är smålänning :wink:

2 gillningar

Är inte Storebrand ESG anpassad? Det är ju inte plus allabolag, bara det är värt ett högre pris enligt mig… :wink:

4 gillningar

Jag jämförde Storebrand med Swedbank Access Sverige. :+1::person_tipping_hand:. Plus Allabolag Sverige index vet ej om den finns påmAvanza :thinking:. Den är bredast och bäst om man vill investera i Sveriges bredaste index .

Det skapar mer liv i portföljen och något som borde ge mer tillbaks i extra avk långsiktigt.Men vem vet ? :person_tipping_hand::+1: . Riktigt aggresiv portfölj som avviker stort i från bredaste global index

1 gillning

:smiley: låter nog mer aggressivt än vad det är. Jag kommer gå från totalt 80/10/10 till ca 70/15/15.
Sen får vi se vad som händer i världen om jag ändrar fördelningen igen. Just nu är det ju den ”dyra” dollarn som spelar in. :+1:t2: