Plus allabolag Sverige index väntar på oss !
… som en ständig följeslagare… köpte faktiskt häromdagen.
Då vill du övertala mig flytta 50% från LF Global indexnära till fina breda Sveriges indexfond ? Du vet att jag är lätt på byt knappen
La en order på 50k i fredags (för SEK köpta för euro kurs 10,9 ).
Tar väl tre dagar innan jag får den, så hoppas på fortsatt under -30% för året på den.
Ligger det kvar på de nivåerna gör jag samma om en vecka
Det är för avancerat för mig
Flyttade 100k från global till Sverige igår. Dock Robur access
Knappt att du får vara med och posta i denna tråden då…
Jag tvekade flera minuter innan jag postade
La upp månadssparande i allabolag,mikrobolag&småbolag. La även till Småbolag i premiepensionen😁
Vet att det finns spiltan, men: PLUS Investmentbolag index, vore intressant
Är typ “Plus Alla bolag ESG” eller?
Deras fonder som heter access(typ Access Global, Access Sverige, Access Asien osv) är indexfonder till låg avgift
Har du Isk hos Swedbank då du väljer Swedbank Access fonder ? Jag tänkte Storebrand Sverige är billigare tottal avg om det finns på Swedbank .
Har ISK KF IPS TJP access i allt i blandade kombinationer har legat på ca 80% global, 10% Sverige och 10% blandade EM/Asien/Japan.
Nu sätter jag nysparandet i 1/3 i global 1/3 i Sverige och 1/3 i EM
Inget fel med det men då jag är så snål blir störande 0,07% dyrare avg för samma indexfond. . Men total avg ser man inte på Swedbank platform om man inte går in på Avanza då ser man mer i detalj
Ja jag vet ju att du är smålänning
Är inte Storebrand ESG anpassad? Det är ju inte plus allabolag, bara det är värt ett högre pris enligt mig…
Jag jämförde Storebrand med Swedbank Access Sverige. . Plus Allabolag Sverige index vet ej om den finns påmAvanza
. Den är bredast och bäst om man vill investera i Sveriges bredaste index .
Det skapar mer liv i portföljen och något som borde ge mer tillbaks i extra avk långsiktigt.Men vem vet ? . Riktigt aggresiv portfölj som avviker stort i från bredaste global index
låter nog mer aggressivt än vad det är. Jag kommer gå från totalt 80/10/10 till ca 70/15/15.
Sen får vi se vad som händer i världen om jag ändrar fördelningen igen. Just nu är det ju den ”dyra” dollarn som spelar in.