Jakten på den "ultimata" allvädersportföljen

Liten uppdatering: konkreta exempelportföljer

Jag har förstått att det finns en stor önskan om konkreta förenklade exempelportföljer. Jag har varit lite skeptisk till detta, eftersom jag inte vill att nybörjare ska se denna tråd och köra “copy-paste” på en portfölj som de inte förstår, men istället postas allt fler inlägg i denna tråd av karaktären “bedöm min portfölj”, vilket jag tror kommer bli ohållbart med tanke på att tråden redan är lång.

Jag har därför landat i kompromissen att länka till några utvalda exempelportföljer i mitt första inlägg som inspiration, av varierande komplexitet, som jag tycker är bra konstruerade. Såhär står det nu under del 3a:

Framöver kommer alltså frågor om exempelportföljer hänvisas till första inlägget. Om man däremot har ett portföljförslag som signifikant avviker, och vill diskutera för- och nackdelar, är man förstås mycket välkommen att göra det i tråden. Om jag gillar tanken bakom kan listan utökas med ytterligare exempelportföljer :slightly_smiling_face:

@Rimma, @ZetaKoe, och @JFB, ni får gärna redigera inläggen som jag länkar till om ni gör uppdateringar i era portföljer. Alternativt posta ett nytt inlägg, så uppdaterar jag länken. Hoppas det är OK att jag länkar till era inlägg också, annars får ni bara säga till.

Förhoppningsvis kan detta göra tråden mer lättläst för nya läsare och mindre repetitiv för befintliga!

17 gillningar