Jämföra bolån på Compricer

Hej!
Ska jämföra bolån då vi måste förhandla om vårt nuvarande. Vill använda Compricer men man måste skriva in personnummer. Tar de kreditupplysning? Kommer mitt personnummer att skickas ut till alla företag med mitt nummer så jag kommer få 100 tals samtal om olika bolån framöver? Orkar verkligen inte det men vill samtidigt jämföra haha

1 gillning

När du ansöker om ett bolån eller lånelöfte görs endast en kreditupplysning av Lendo. Detta trots att flera olika banker tar emot din ansökan och kan ge dig ett erbjudande.

• Börja med att fylla i en kostnadsfri ansökan här på hemsidan.
  • En handläggare kontaktar dig och hjälper dig utifrån dina behov.
  • Olika bankers erbjudanden presenteras för dig.
  • Den bolåneaktör du har valt kontaktar dig inom kort!

Det är bara en handläggare från Compriser som kommer att kontakta dig.

1 gillning

Tack för svar!

Det är inte fullt så enkelt som det anges här. Alla de här jämförelsesajterna bygger på att vissa banker betalar för att öka sin marknadsandel via dem. Det betyder att vilka olika bankers erbjudanden som rent faktiskt jämförs varierar från tid till annan. De redovisar heller inte öppet vilka banker detta är utan presenterar det som “många banker”.

Det här behöver inte betyda att du blir lurad eller att allt är fejk. Däremot är det kanske så att om du är en kund med särskilda förutsättningar så finns det banker som skulle ge dig bättre villkor än de du kan få via dessa tjänster.

1 gillning

Mmm? Finns ju på deras hemsida.

Ok, då har det blivit bättre. Det var några år sedan jag använde sådana här tjänster. Jag minns inte om det handlade då om Compricer eller något annat alternativ. Det finns ju flera sådana tjänster. Det jag använde då handlade om att jag matade in uppgifter och gjorde en ansökan. Sedan blev jag uppringd av en handläggare med ett konkret individuellt erbjudande. Det handlade inte om att bara jämföra listräntor i någon tabell.