Job offert, lön

Hej alla

Jag har nyligen blivit kontaktat av en rekryterare av ett större internationellt företag som vill prata med mig om en position i Stockholm som försäljningschef för Skandinavien för ett litet team.
Det är i samma bransch jag redan arbetar i, så jag vet om lönenivåerna.
Jag vet att det är väldigt individuellt och relaterar till vilket område du befinner dig i. Men vad skulle du gissa skulle vara lönenivån, från denna sparsamma information?
Nöjd med min nuvarande anställning och får en skälig lön, men vem kan säga nej till mer pengar och ett steg upp företagstegen?
Bransch: IT

Både försäljningschef och personalansvar. Svårt att säga men spontant vore väl inte 100k något konstigt?

Försäljningschef för Skandinavien i ett större internationellt företag men i ett litet team? Jag får inte ihop det, pratar vi om ensamt ansvar för all försäljning i hela Skandinavien för bolaget, eller team-chef för ett litet försäljningsteam?

Hur många personer skulle du bli personalchef över? Hur många liknande positioner finns det i bolaget och ungefär hur många anställa har bolaget totalt?

2 gillningar

Vänd på frågan och låt företaget föreslå lönenivå. Det är ju ändå du som blir kontaktad och inte tvärtom.

2 gillningar

Håller med @Freddan att de borde presentera löneförslag eftersom de kommit till dig.

Om du behöver flytta till Stockholm så måste du såklart ta in prisskillnad på boende mm jämfört med där du bor nu för att se hur mycket mer ”net net” du får kvar efter allmänna levnadsomkostnader.

Grattis & lycka till :grinning::+1:

1 gillning

Ber om ursäkt. Var inte tilräckligt klar.
Större internationellt företag, men teamet i Sverige är bara 4 pers.
Dom andra frågorna är bra, har inte kollat det. Mn ska titta direkt.

Freddan och JFB. Bra feedback också, tack :slight_smile: