Det är lite konstigt, men även om det finns ett avtal landen emellan så bryts avtalet frekvent och mer skatt tas ut. Något du själv då måste kräva tillbaka, jag skrev lite tankar om detta tidigare när detta kom upp som ett samtalsämne en kväll mellan mig och en som jobbar på skatteverket.
https://rikatillsammans.se/forum/t/aterbetalning-av-kallskatt-i-en-kf