Eftersom det är första gangen du investerar hos oss kommer du att erbjuda immunitet, i den meningen att du inte är benägen att förlora ett öre om det skulle bli nagon förlust eller felaktigt placerad handel skulle din investering àterbetalas tillbaka till dig
Jag misstänker att Polisen har lite mer att göra än att jaga folk på sociala medier . Det är massor av folk som blir utsatta av kapade konto på sociala medier varje dag. Tänk om alla skulle göra polisanmälan? . De Polis resurser finns ingenstans i världen. Det är så med sociala medier konto. Man får betala hög självrisk
Oberoende av utfall av en polisanmälan så är det bra att få det officiellt dokumenterat. Kan säkerligen underlätta när någon som tror sig blivit lurad av fake-Jan anmäler riktiga-Jan för bedrägeri.
Det kan även vara så att gärningsmannen gjort flera andra brott där en pusselbit hjälper till att gripa personen slutligen.
Sedan är det alltid bra att brott anmäls av principella skäl och att brottsstatistiken speglar verkligheten bättre så polisen kan göra en förbättrad budget på vilka områden som behöver tillskott.
Polisanmälan går att göra på nätet numera?
Förutom polisanmälan hade jag som Jan skickat ut ett pressmeddelande om detta försök, för att upplysa folk om att inte gå på det. Kanske någon tidning nappar.
@janbolmeson Jag snor den här tråden för att passa på att ge er lite beröm för IG-kontot. Min sambo gillar det ni gör men är annars ingen regelbunden följare av varken blogg, podd eller forum. Men allt ni publicerar på IG tar hon till sig och pratar om här hemma.
Vi gillar båda inläggen som sammanfattar insikter, strategier och filosofier. Hoppas ni fortsätter!
TACK för att du delar det här. Vi har nämligen sagt att vi kör ett test i tre månader all-in och feedback som denna är jättevärdefull. För ibland funderar jag på frågan varför vi ska lägga tiden, och sådant här är ett svar jag inte tänkt på. Tack.