Känner du någon som jobbar på ett försäkringsbolag och skulle kunna hjälpa oss hitta rätt kontaktperson?

Idag konstaterade jag och @Oliver.Allemog att vi inte har gjort ett enda avsnitt om försäkringar utöver livförsäkring. Något som faktiskt är är lite märkligt med tanke på hur viktig del det är i en privatekonomi.

Känner du någon på något av följande försäkringsbolag som skulle kunna guida oss till rätt marknadsperson hos dem?

• Trygg-Hansa
  • Folksam
  • Länsförsäkringar
  • IF
  • etc.

Om ja, skicka gärna ett DM eller mejl till Oliver på oliver@rikatillsammans.se.

Tack på förhand! :heart:

3 gillningar

Särskilt hemförsäkring vore bra att prata om. Det är ju en udda produkt sett från en internationell horisont.

1 gillning

Inte svar på din fråga men jag lyssnar ofta hellre på oberoende rådgivare än säljare:

Presskontakter:

Försäkringspodden:

5 gillningar

Intressant, berätta mer. Vad har dom istället?

En massa separata försäkringar. Detta kom upp i något avsnitt tror jag men det finns helt säkert mer att berätta om det. Förhållandena varierar ju på många sätt mellan länder. Det kan finnas lagstiftning, kultur och lokala förhållanden som påverkar totalbilden.

1 gillning

Ja, jag blev så paff när jag insåg att nya brittiske kärleken behöver köpa reseförsäkring varje gång han ska ut och resa, och helt plötsligt inser jag varför en massa flygbolag säljer reseförsäkring, något som alltid förbluffat mig innan!

För att inte snacka om att det inte är bilen som är försäkrad, oavsett förare, utan föraren i bilen. Så ska någon annan köra bilen måste man utöka försäkringen med en namngiven individ. Skumt tycker jag…

3 gillningar

Är det inte aktuarierna du ska prata med? Eller presstalesmannen? Varför just en marknadsperson? Hängde dessvärre inte med riktigt där.