Har sju dagar då det betyder mindre egenavgifter att betala.
Finns någon annan nackdel med att byta till 1 karensdag, än ökad kostnad? Har inte räknat på det, men tänker att det kanske inte blir så mycket mer.
Jag är 58 och arbetar ca halvtid.
Har sju dagar då det betyder mindre egenavgifter att betala.
Finns någon annan nackdel med att byta till 1 karensdag, än ökad kostnad? Har inte räknat på det, men tänker att det kanske inte blir så mycket mer.
Jag är 58 och arbetar ca halvtid.
Det räcker med att du blir sjuk en vecka så har du tjänat igen flera års differenskostnad i egenavgiften så det är en nobrainer att byta omgående.
När du passerat 60 år kan du inte byta till kortare karens så passa på nu.
Tack för feedback.
Kommer troligtvis behöva använda sjukförsäkringen inom kort. När jag skulle byta vill de veta en hel del. Tydligen inte bara att byta. Jag trodde att man bara valde, så var det gjort.
Påbörjade ändringen, men fick vid signeringen meddelandet att det hade uppstått problem, försök senare eller kontakta FK.
Såg dock att det under val av antalet karensdagar stod “När du har fyllt 55 år kan du inte längre välja en kortare karenstid.”. Har de kanske ändrat från 60 till 55. Fult gjort.
Så jag antar att det var därför det inte gick att signera ändringen. Ska kontakta dem när de öppnar.
EDIT: nu funkade signeringen. Inom ett dygn komemr jag att kunna följa mitt ärende. Får se om det går igenom.