It just works passar på betalkort med. Just blipp och ibland slå pinkoden. ![]()
Låter som ett Samsung Pay problem. Aldrig haft problem att betala med Apple Pay på varken mobil eller klocka varken utomlands eller på 10 000 meters höjd.
![]()
Och? Var är alla Bladerunners och var är månbasen? ![]()
Kortet blippade jag senast igår, men inte fan ser jag några flygande bilar eller tuffa laservapen för den delen.
Jag använder fysiska kort. Ett enkelt sätt att komma ihåg koden också för ungefär var 10:e gången så behöver man använda koden om man inte köper för över 400 kr då behövs koden i alla fall.
Jag! Någon konstig med det?
fast betalar man med apple pay så finns de ingen kod att komma ihåg ![]()
enda gången jag använder fysiskt kort, är nog om jag ska ta ut kontanter utomlands.
Så är det onekligen
Jo men då måste jag byta till iphone och då går jag hellre tillbaka till min gamla knapptelefon.
Ja inte kan man ha något som bara funkar, lite måste man ju få kämpa! ![]()
Och jag på mina 30 år som trodde att jag fick vänta några år med boomer-stämpeln.
Enbart fysiska kort används ![]()
Har någon nu kollat/hittat vad det är exakt för prenumerationer nu när det är lanserat? På webbplatsen står det ju inte så riktigt…
Om man blippar kortet, ja.
Jag blippar med telefonen (iPhone) och klockan (Apple Watch) och jag behöver aldrig kod. Oavsett belopp. Jag tycker det är väldigt smidigt.
Det helt inte klart än tyvärr. Men lär väl dyka upp inom en vecka eller två
Vad menar du med lanserat? Finns inte på Android hos mig, är det lanserat på Iphone?
Alltså.på webbplatsen står inte längre “kommer snart", och man kan väl klicka sig framåt och hamnar då troligtvis i appen som jag inte har (ännu) ![]()
Finns i appen.
Gratis (digitalt kort)
39kr/månad (fysiskt och digitalt kort)
79kr/månad (fysiskt och digitalt kort)
Så inget för mig.
Vad har man det till? Jag fattar ingenting. Varför har man bara inte ett vanlig bankkort på mobilen. Typ visa.
Upplys mig.
Varför har man ett bankkort på mobilen?
Funkar utmärkt med det kort som ligger i plånboken, det kräver heller inget batteri. ![]()
Men fattar inte vilken funktion Klarnas kort fyller heller, förutom att öka folks skuldsättning då.
För att då slipper man ha kortet med sig. Och man slipper alltid slå kod. Jag har alltid mobilen i fickan, så det är smidigast för mig. Men jag har ju såklart ett kort också som jag aldrig använder.
Synd att du inte inte heller förstår vad klarna-kortet är till för.
Behöver alltid ha plånboken med mig oavsett, då id-kort och dylikt finns i den.
Mobilen ger 0 nytta för vårdpersonal om man hittas medvetslös också. Något många inte tänker på.
Här är klarnas nya medlemskapsnivåer.
Tycker personligen att Max hade varit bra om jag flugit mycket.. Kan bli aktuellt i kommande tjänst. Då får man 70% av biljettpriset tillbaka vid avbokning max 24 timmar innan resan.
Med tanke på extrakostnaden för avbokningsbara biljetter så låter det attraktivt. Lägg då till Lounge-access med fri måltid på Arlanda..
2 års extra garanti låter också som en bra grej..
Gäller dock att ha rätt specifika behov för att abonnemangen ska vara lönsamma.