Klarna lanserar nytt premiumkort

Väldigt sällan jag hittas medvetslös. På vilket sätt brukar ditt bankkort hjälpa vårdpersonalen?

Id-kortet tänker jag på. Har hänt mig två gånger, två olika olyckor. Ena gången hade jag lämnat mobilen hemma och andra gången sprack mobilen.

Utan id-handlingar vet de inget om allergier, ice-kontakt, diagnoser och dylikt.

1 gillning

Har för det mesta körkortet med mig. Annars kan de komma in i min mobil med fingeravtryck. Så såvida jag inte tappar flera fingrar så borde det gå.

Trodde jag med, tills bilen som körde på mig krossade mobilen, men plånboken klarade sig.

Så att ha id separat från sin mobil är smart.

Skönt att du klarade dig i båda fallen. :folded_hands:

1 gillning

Oavsett om man vill använda mobil eller fysiskt kort ser Klarnas nya kort ut att konkurrera mot Revoluts premiumkort (premium, metal och ultra) samt Amex.

Inget av dessa kort är för alla men kan ha riktigt bra värde, tex prenumeration på Storytel, SvD, Omni etc. Dessutom cashback

Ska bli intressant att se omfattningen av dessa prenumerationer. Jag har inte lyckats hitta en fullständig förteckning ännu.

Samma här, har Revolut metal just nu, men är benägen att byta, eftersom 60-80% av månadsavgiften kommer nog in via cashback. Bättre än konstiga poäng på Revolut. Hoppas bara att det blir någon AI tjänst med … det är väl det jag använder mest på Revolut :grin:

1 gillning

Nej precis, man kan se några men ej alla och vilka villkor

1 gillning

Klarna svarar på frågor på BC-forumet nu. Prenumerationerna finns listade här Klarna utmanar kreditkorten med nytt medlemskap som ger flygpoäng | Page 15 | BusinessClass.com

5 gillningar

Meh. Rätt meningslösa prenumerationer.

2 gillningar

Snyggt! Tack.

Håller jag med. Så fortsatt Revolut och Amex Blue som gäller …

1 gillning

Ja..

Själv har jag just kommit fram till att betalkort är en sån sak som många ägnar alldeles för mycket tid åt utan att det ger motsvarande förtjänst tillbaka.

Välj det som är bäst utifrån er genomsnittliga årsanvändning och skit sedan i det fullständigt. Ni kan tacka mig senare.

1 gillning

Tror man kan ju göra lite hur man vill, det finns några här som springer efter de sista 0,05% på sparkontot, några pillar med det här, några letar efter den sista procentpunkten i avgift för indexfonden … whatever floats your boat.

Dock får man komma ihåg att det finns ett liv utanför :rofl: