Intressant att höra här sen om du får välja en större summa direkt eller få ut det över 10 år.
Minns ju att man kan räkna på vad som är mest värt, tar du ut allt idag och sätter det på ett lysa konto 100% aktier och får nån snitt% över 10 år kanske det är mer värt?
Om totalsumman är samma för båda fallen är det alltid bättre att ta ut den direkt.
Du kan sätta in pengarna på ett sparkonto med 0,1% ränta och få ut mer i slutet om du tar ut direkt isåfall.
Du glömmer nog största anledningen vilket är garanti på att du faktiskt får pengarna. Finns många liknande fall (oftast i andra länder då) där företaget går i konkurs, läggs ner, splittras, eller dylikt och vinnaren slutar få pengar.
Är det sannolikt? Antagligen inte, det ägs av Svenska Spel som backas av staten. Men vi är också på ett forum där risktoleransen är låg och mycket kan hända på 25 år.
Första rådet man alltid hör gällande arv, vinster, deals o.s.v. är att du inte ska räkna med det förrän pengarna de facto är på ditt konto.
Gratis till vinsten! Jag skulle lägga allt på ett investeringskonto. Ett investeringskonto i dig själv. Skriv upp inför varje månad vilka upplevelser du vill genomföra under månaden som kommer.
Det enda man kan fundera på är ju värdet på 10 000 SEK om 5-10 år.
Eventuellt oväntat hög inflation massakrerar värdet av en sådan här vinst. Det enda vi vet är att 10 000 kr kommer bli mindre värt med tiden. Frågan är hur mycket. Det här är en valutarisk på riktigt.
Men grattis TS till det angenäma problemet Säkrast av allt är ju att konsumera upp allt löpande
Tycker fler behöver nämna hur du ska hantera dina vänner och golddiggers allmänt. Öppnar du dörren så blir det svårt att stänga den, många i din närhet kommer ju veta om detta och vara lite avundsjuka. Kan du vara anonym på något sätt? Hur tror du dina vänner/släkt kommer reagera?
finns det en regel att man måste skrapa själv och inte kan anlita en skådis att göra det åt en?
Jag är nyfiken på om man MÅSTE vara med i TV, jag skulle då inte vilja vara det.