Säga upp postkodlott

Vågar man säga upp sin postkodlott?:sweat_smile: Tänker att det är bättre att sätta pengarna i en global indexfond. Men tänk om…

3 gillningar

Grattis, du har redan vunnit då du identifierat Postkodlotteriets magiska marknadsföring.

5 gillningar

Jag har nog varit med i 15 år och vågar inte säga upp :joy:

Tröstar mig med att viss del går till välgörenhet.

1 gillning

Jag hade sagt upp. Har dock alltid gått med.

Säger jag upp den så kommer självklart grannyran till mitt postnummer. Skulle aldrig gått med😅

2 gillningar

Behåll om du sannolikt vill bli fattigare varje månad

Sälj och flytta till indexfond om du sannolikt vill bli rikare varje månad

13 gillningar

Är det någon som orkar uppge vad folk betalar för att vara med i det där? Får “hemliga sekten”-vibbar när det utelämnas i trådstarten och saken ändå ska diskuteras.

2 gillningar

Det beslutet tog jag vid start. Det känns bra. Mina grannar har inte vunnit hittills.

5 gillningar

Jag vet inte hur det ”lottas”, men gissar att mitt postnummer aldrig skulle vinna rent principiellt. Sen att jag är allergisk mot lotteri som koncept gör det ännu svårare att vara med… Statistiskt sett är ju chansen att vinna närmre noll. Vad kostar det månadsvis?

4 gillningar

Bra beslut! Önskar att jag hade tagit samma😅

1 gillning

Jag vet inte ens vad det där är mer att man ibland får reklam för det i brevlådan trots att man har en ingen reklam-skylt.

188 kr tror jag det ska höjas till nu men om man vill säga upp så erbjuds man halva priset i 4 månader och så kan man hålla på länge.

1 gillning

Det måste alltså “sägas upp”? Blir det inkasso om man bara skiter i att betala alternativt blockar autogirot eller vad det nu är? Det låter som ett helt sinnessjukt upplägg. Det måste väl gå att bara blockera?

1 gillning

Att bli rik på lotteri är ju lika skämmigt som att bli det på crypto.

Gå ur snabbt så det inte hinner bli vinst innan du rättat till situationen. :sweat_smile:

2 gillningar

Jag gick ur för några år sen och höjde mitt sparande med mer än lotten kostade.

Hittills har det varit lönsamt :slight_smile:

6 gillningar

Man måste gå in på deras hemsida och säga nej tack till reklamutskick.

Av någon anledning är det okej att ge folk reklam så länge den är adresserad till dig.

2 gillningar

Man brukar säga att pengar till lotteri är skatt för personer som inte förstår statistik. Jag trodde inte RT-communityn var målgrupp för Postkodslotto. :upside_down_face:

4 gillningar

Nja. Jag skulle säga att jag unnar lottovinnare den segern. Det är i min mening omoraliskt av de som håller i lotteri, men den som vinner får i alla fall något utav det hemska systemet. Jag tror de flesta på rt hade hanterat en klumpsumma från lotto väl. 2256kr om året verkar väldigt dyrt och jag är personligen mer rädd för att kasta bort den summan årligen än jag blir motiverad av icke-chansen att vinna miljoner.

2 gillningar

Det är en prenumeration som bör sägas upp, särskilt om du har autogiro. Men obetald Postkod-avi går inte till inkasso, den lotten är bara ogiltig.

”skit i att betala” strategin en generellt dålig vana, även om den råkar vara ofarlig i just Postkodlotteriets fall.

1 gillning

Säger du upp och inte vinner så har du gjort rätt beslut.

Säger du upp och dina grannar vinner så har du gjort rätt beslut.

Det är precis så här dom jobbar. Lockar in dig och sen vågar du inte säga upp abonemanget.

2 gillningar