Hej allihopa!
Jag jobbar på ett mindre bolag (100< anställda), på ett ännu mindre lokalt kontor(10<pers). Nu är det så att jag har fått frågan att bli kontorschef.
Jag har aldrig strävat efter en ledarroll men det kan ju va kul att testa!
Då kontoret är litet är Upplägget är att jag ska fortsätta med nuvarande arbetsuppgifter men också axla denna roll med medarbetarsamtal , on-boarding, kompetensutveckling mm.
Vill inte röja mig totalt och avslöja branch men typ konsultverksamhet inom teknik skulle jag kunna avslöja att vi sysslar med.
Vad är rimlig ersättningsnivå för detta utökade ansvar?
Mellan 40’ och 140’ skulle jag säga.
Vad har dina framtida direktrapporterande i löner ungefär?
Ska du bara hålla på med personaladministration eller ingår det strategiska frågor och/eller sälj och/eller projektledning i rollen?
Var i landet? Ska du fortsätta vara konsult och få ett par extra arbetsuppgifter kring personal (ena änden av spektrumet) eller bli VD med budgetansvar för det lokala bolaget och förväntas sälja och växa (andra änden av spektrumet)? Låter som det tidigare och då brukar det handla om ett lönetillägg (ca 10-15) snarare än en riktig omförhandling.
Du måste vara noga med att få på papper hur pass mycket din nya roll ska ta i tid. Det låter lite vagt att du ska fortsätta med dina ordinarie arbetsuppgifter + bli kontorschef, det kan lätt bli mer än 100%. Du behöver veta vad du ska ta bort från dina nuvarande arbetsuppgifter, om tex kontorschefsrollen ska ta 40% eller liknande. Eftersom det inte är ett heltidsuppdrag skulle jag gissa på att du kan få nånstans mellan 7-10000 i påslag.