Köpa guldtackor nu?

Ska man köpa på sig lite guldtackor nu när det är så oroligt? 10-50 grams tackor bör vara bäst?

Om jag skulle köpa 10-50 gram guld skulle jag satsa på något välkänt 1 ounce guldmynt till så lågt pris som möjligt.

Det är betydligt lättare att övertyga sig själv om att ett guldmynt är äkta än en guldtacka.

Ursäkta om jag raljerar, men…

Alternativet i den viktklassen är en löjligt liten gulaktig plåtbit som ligger inplastad som något j-la usb-minne. Visserligen finns det en papperslapp med krusiduller med i förpackningen, och det står ju samma nummer på papperslappen som på plåtbiten, samt någon text om att det här det är sjysta grejor det. Men för nattsömnens del skulle jag föredra mynt.

2 gillningar

Ska du köpa på dig guld nu efter att det blivit oroligt, nära ATH? Försäkringar tecknar man innan det händer något, inte efter.

Nu är det läge att sälja av en del av sitt guld och köpa aktier.

7 gillningar

Man vet att guld är dyrt när @Guldfeber skriver ovanstående :wink:

Men visst ligger det något i det…

5 gillningar

Fysiskt guld i prepping syfte är inte för sent om man vill ha det. Då struntar jag i risken att förlora stora delar av värdet. Men mynt som föregående sagt. Som portföljskydd återstår att se om det är för sent eller inte…