Jag och min sambo köpte hus tidigare i år. Vi har kollat hemnet i flera år och sprungit på säkert 30 visningar av olika hus och radhus i olika områden (bor i Stockholm och har kollat väldigt mycket i alla olika väderstreck).
Har ni verkligen bråttom? Måste det vara ett av dessa två? Eller kan ni gå på dessa visningar, känna efter, gå på några till över tid som verkar fina för att bilda er en uppfattning om vad ni tycker är viktigt?
För oss landade vi i att det blev viktigt med fristående villa med “stor” trädgård, gärna mysig gata för barnen att gå ut och spela bandy på, och mycket plats för förvaring/projekt/gym etc. Tvättstuga och grovingång blev hårt krav. Kraven om garage försvann, osv. Vi båda jobbar en del hemifrån men struntade ganska mycket i att bo nära kompisar - de kommmer också flytta snart, tänkte vi - och ska vi då bo kvar nära i något sämre för att hänga med några som inte finns kvar?
Men hur ni värderar detta, och annat, kan nog bara ni veta men mitt tips är väl att gå på visningar och försöka att inte ha bråttom. Och jag hoppas tipset kommer tidigt nog för er, annars får jag bara önska er lycka till på visningarna