Köpa radhus 4,5 miljoner om 4-5 år hur ska man tänka?

Jag tror det beror mycket på hur mycket säkerhet ni vill ha:

Maximal belåning: HP 675.000, tillägg för lagfart + pantbrev om radhuset är friköpt
1% amortering: HP 1.350.000 i övrigt som ovan

Generellt finns det tidigare trådar som hävdar att du har störst möjlighet att optimera din avkastning genom att vara max-belånad. Här är en länk till en av dem: Amortera inte på bostaden — det höjer din risk - Nr 61 av Sally

Möjligheten att få en ränterabatt ökar förstås om du är något lägre belånad men knappast till den grad att den kompenserar för avkastning på börsen. Du har ju också rätt till ränteavdraget på dina lån.

Mitt perspektiv:

  • Sova gott på natten: så låg belåning som möjligt

  • Maximal avkastning över tid: så hög belåning som möjligt

4 gillningar