Hej allihoppa.
Vad tror ni om idén att Köpa, renovera, sälja bostaden med vinst? Fungerar det? Jag ska snart köpa min första bostad och är otroligt sugen på att försöka mig på detta. Är det någon här som tycker sig ha erfarenhet och kanske några kloka ord att dela med sig om ämnet? Älskar att arbeta och har möjligheten att utföra en fack-manna-mässigt arbete till bra priser då mycket av arbetet är tänkt att ske utav mig själv, jag har tillgång till material till måleri, golv, dörrar och allt där i mellan till bra priser. Jag vill hemifrån men jag vill inte komma hem och bara sitta där. Jag arbetar gärna runt om i hemmet och sover på en madrass i tills allt är utfört sedan skulle jag vilja ha lägenheten ute på marknaden så snabbt som möjligt. När lägenheten är såld så har jag möjlighet att bo med andra eller i andra hand till bra pris och då skulle jag vilja att letandet för ett nytt projekt börjar igen. Tänkt mig göra ett par lägenheter så mitt lån för framtida lägenheter har en kontantinsats på 50% utav lägenheten och sedan där ifrån kunna långsiktigt månadsspara en bra peng i fonder och aktier och eventuellt börja ta några intressanta kurser för att bli så klok som möjligt.