Finns det något ställe det går att köpa sqqq och tqqq i Sverige?
Avanza och Nordnet godkänner inte köp av dessa längre, har kollat på ig trading men det verkar vara alldeles för dyra avgifter för att köpa dessa värdepapper. Någon som vet något ställe man kan köpa de?
Jag var in nu på Nordnet och lade en order, utan att klicka på ok för jag vill inte köpa denna produkt, TQQQ.
Däremot kom det upp en ruta att i slutet av februari måste jag göra ett nytt kunskapstest för att få fortsätta köpa i TQQQ senare i månaden.
Det verkar alltså som att det går att köpa TQQQ på Nordnet, men de säljer inte till folk som inte förstår vad det är de köper.
Den som köper TQQQ och behåller 3 år kan förvänta sig att ha förlora 90% av pengarna.
Det är en långsiktigt bättre strategi att köpa lite mer i en global indexfond nu när börserna sjunkit senaste veckan och man får mer fondandelar för pengarna.
Vill du ta högre risk för att få högre avkastning så kanske det är läge att köpa mer i nordnets teknik-indexfond nu när andelarna blivit billigare efter senaste dagarnas nedgång.
Det ser ut som att det går på etoro - jag har dock inte gjort ett köp för jag ids inte skicka in alla grejjer de behöver för att slutföra min registrering av kontot.
Jag tycker annars att tQQQ verkar vara ett mycket vettigt köp idag när Nasdaq ligger drygt 20% under sin 52-veckors top och skulle köpa det om det fanns på någon av de ställen jag handlar på (avanza, IBKR).