Tack för din kommentar.
Guldläge skulle jag nog inte kalla det, även om jag inte ser att jag kommer hamna minus på investeringen ur ett årligt driftnetto perspektiv, eller rent spekulativt på längre sikt vid eventuell avyttring. Investeringen måste däremot ställas mot en alternativinvestering tänker jag.
Om jag efter bästa förmåga jämför med marknadspriset för likvärdig BR i området (då utbudet av ägarlägenheter i jämförelse är obefintligt) och tar höjd för ca 15kkr/kvm i uteblivet föreningslån (som Buba är inne på i senare inlägg) så tycker jag att prissättningen ändå är något högre för ägarlägenheter än vad det borde vara.
Ingen exakt vetenskap i jämförelsen dock och t.ex. svårt att sätta prislapp på friheten att t.ex. kunna hyra utan i första hand och utan att behöva godkännande från någon annan. Detta förutom rent ekonomiska faktorer som inget motsvarande föreningslån (med dess extra känslighet i dessa räntetider som kan slå mot månadsavgiften) och som den lägre månadsavgiften (pga. avsaknad av förneningslån).