Hej!
Har ett nystartat AB och har varit igång i 3mån. Snittar på ca 70tkr/mån i fakturerat just nu. Behöver ett kreditkort för visa onlineköp, ingen hon kredit typ 10tkr.
Vilket kreditkort lämpar sig bäst för ett nystartat AB?
Hej!
Har ett nystartat AB och har varit igång i 3mån. Snittar på ca 70tkr/mån i fakturerat just nu. Behöver ett kreditkort för visa onlineköp, ingen hon kredit typ 10tkr.
Vilket kreditkort lämpar sig bäst för ett nystartat AB?
Mynt kanske kan vara något. Har sett att Fortnox använder dem också. Verkar vara gratis för mindre behov.
Går det inte att få ett kort kopplat till banken du har för företaget?
Nu har jag Mynt. Fungerar bra. I gratisversionen har man 25.000 i kredit. Det du använder av detta dras varannan vecka via autogiro från din bank. Det passar mig utmärkt. Samt att det är kopplat rakt in i Fortnox, om du har det.
Mynt är absolut enklast om man har Fortnox . Pleo har jag också haft. Där måste du sätta in pengar för att använda, vilket också kan skötas smidigt via autogiro när summan på kortet understiger en viss nivå.
Kör också mynt. Superbra.
Qred har gratis kreditkort för företag med 1% cashback.
Om man reser utomlands i sitt företagande är det kanske värt att nämna att Mynt som många andra har 1,5% valutapåslag och går efter VISA växelkurser.
Northmill bank verkar ha på G ett företagskort snart och de har ännu bättre både ränta på sparkonto och villkor vid betalning utomlands.
0% valutapåslag, 0kr i uttagsavgift, 2% ränta obundet i sparkontot (2,70% bundet på 3 mån i nuläget, riktigt bra!) och 1% ränta på kortkontot.
De villkoren hade jag gärna haft på mitt egna företagskort, men nu tillsvidare har jag det till mitt privata och är supernöjd.
Aldrig förstått grejen med företagskort, kör allt som utlägg.
Klipp företagskortet sa min redovisningskonsult direkt när jag startade företaget!
Det är samma krav på redovisning av ett inköp med företagskort som för utlägg och hennes teori är att när man gjort ett utlägg är man mer benägen att hålla ordning på kvittona för att få tillbaka pengarna än om det redan är betalt.
Jag kör fortnox företagskort.
Sjukt smidigt att bara kunna scanna kvittot i appen vid köp. Speciellt idag när du inte måste spara fysiska kvitton längre ![]()