Hej! Vilket kreditkort ska man ta om man kommer att köpa för väldigt mycket till ett husprojekt. Handlar om en 1,5-2 års period med kortköp för ca 500 000k+.
Tacksam för tips.
Något av SAS Amex Premium eller SAS Amex Elite.
Bauhaus har ett kort som ger bonus. Villkoren är lite luriga men med sådana summor lär du få mycket bonus. Iom att bonusen är progressiv ger höga belopp mycket bonus.
Vad vill du uppnå?
Billiga flygresor?
Rabatt i % av spend?
Något annat?
Rabatt/cashback är väl det jag är ute efter i första hand.
Lutar åt “amex blue” och koppla det till ett “curve” kort om det går.
Hur många procent bonus blir det då?
Vid våra renoveringsprojekt har vi haft konto på Bauhaus och Dahl
Borde bli kring 2%
Vi använde det när vi renoverade henma. Blev en hel del bonus som vi köpte trädgårdsmöbler och lite annat till lantställe för.
Precis som @Kronan skulle jag satsa på SAS Amex Elite.
Att jämföra lite bonusar med att åka business klass, för två, till stora delar av världen är värt mer för (iaf oss) än en gratis solstol ![]()
Med 300.000 I spend på SAS Amex Elite får ni 2 stycken 2-4-1 voucers som gör att ni reser för halva priset. De resterande 200.000 skulle ni kunna lägga på annat kort, eller lägga även dessa på SAS, då dessa poäng omvandlas till Eurobonus poäng (som ni behöver för att betala andra delen)
Nu måste de ställena du planerat att spendera dina pengar på ta Amex såklart, det gör inte alla ![]()
Om ni inte är ett dugg intresserade av att resa lite lyxigt så har du inte mycket nytta av mitt förslag ![]()
Med Bauhaus-kortet får du upp till 10% bonus. Viktigt att vara noga med perioderna dock. De har ett särskilt sätt att räkna.
Gäller de om man handlar från just bauhaus?
Googlade och frågade AI-robot men fick inget rakt besked.
Lite märkligt att detta skall vara så oklart.
Så här svarade Bing.
“Nej, du måste inte handla på enbart bauhaus för att få bonus på bauhaus kontokort. Du får bonus från första kronan och upp till 10% bonus när du handlar på bauhaus i Sverige”
Förklara det svaret om ni kan. ![]()
Jag har coop mastercard, det ger i alla fall lite poäng som du kan använda till allt möjligt, bland annat presentkort på Coop
Bästa Cashback-kort: Amex Blue (1,25% cashback, årsvis i efterskott)
Bästa MasterCard/Visa: Everyday Card. 1% cashback (0,5% upp till 20 000 kr/halvår)
Bästa poängjägarkort: SAS American Express (vilket av dem beror på hur mycket du handlar. Tänk på att det är svårt att använda poäng så måste vara flexibel med reseplaner)
Men skulle definitivt läsa på om Bauhaus egna kreditkort om köpen är där.
Ja, detta är ett kort som enbart kan användas där. Jag har det själv. Handlar normalt på Bauhaus och Byggmax blandat.
Okej då vet jag, närmsa bauhaus butik är tyvärr alldeles för långt borta
För ren cashback - everydaycard
Det enda som fortfarande hindrar mig från att skaffa Everydaycard är att de saknar stöd för Apple Pay. Kikar typ var 6:e månad, men det verkar vara extremt segt. Knepigt när Nordea har det på sina andra kort.
Håller med. Jag bytte precis till everydaycard och blev väldigt förvånad att de ej hade det. Så jag mailade och frågade, men de kunde inte säga någonting.