Väntar på den stora dödsstöten när Tether avkopplas dollarn…
That will mean fireworks of spectacular magnitude om när och isåfall detta sker.Notera att jag är väldigt skeptisk mot Tether med ![]()
Fixade ditt inlägg ![]()
När man ser hur börs efter börs och “valuta” efter “valuta” totalt förintas när oegentligheter framkommer, och hur många teorier och indicier det finns om Tether kan det bara sluta på ett sätt. Tyvärr. Men bättre förr än senare. Och tyvärr är det nog redan senare…
Revolut stänger ner sina kryptotjänster för kunder i USA. Den 3 oktober kommer Revolut tvångsförsälja alla kvarvarande kryptotillgångar för dessa kunder.
Gamestop stänger ner sin wallet-tjänst. Detta verkar inte gälla deras NFT-marknadsplats.
Kryptobörsen Huobi har stora utflöden just nu. Det går rykten om att flera toppchefer arresterats av polisen.
Det är en intressant utveckling. De opportunistiska aktörerna som inte haft det som huvudsyssla faller ifrån. Jag tycker också man hör mindre om nystartade vilda västern-bolag.
Är det månne en viss stabilisering med färre aktörer och kryptovalutor vi ser. Det är knappast nå’t negativt. Så tack för bevakningen @emilv. ![]()
Absolut. Min broker, Scalable Capital har ett gäng olika robot investment strategies, där de inkluderade Crypto ett tag. De slutade föra året när alla dessa Crypto börser och stables gick under. Tror de körde ett år ungefär ![]()
Hoppas bara på att de tar bort Crypto tabben också för ETPs. Skrev faktiskt till dom för att be dom gömma den, eller alternativt inkludera sports betting också.
Finns det någon svensk bank som accepterar att man för över pengar till en kryptoplattform?
Onödigt att testa, de kan låsa kontot utan att ens meddela dig (hände mig med Swedbank lagom till hyran).
Använda Revolut som mellanhand funkar bra.
Nordea var de enda som uttryckligen sa att det var okej.
Kan såklart ändras, så kan vara vettigt att ändå ha en mellanhand.
Tycker de är fruktansvärt irriterande när en bank kan neka dig till att använda dina pengar till de du vill (Skandiabanken skickade ett brev till mig när jag försökte köpa bitcoin).
Även om de är en hög risk att förlora pengar, ska de inte agera polis eller bestämma vad du kan investera i och inte. De är dina pengar.
Lite som att avanza helt plötsligt skulle neka dig att köpa alla aktier med över 70% volatilitet bara för att många förlorar pengar på de och skicka hem ett brev om hur farligt de är.
Jag blir lite skraj när jag läser alla nyheter om krypto som kraschar och NFT projekt som rug-pullas.
Tänker på alla dessa stackars människor som blivit lurade att investera i dessa saker.
Att det kan få fortgå, speciellt dessa högst suspekt NFT projekt där mindre pålästa människor förlorar ofantliga summor pengar.
Fast de riskerar att råka illa ut om du åker dit i nå’t sopigt pyramidspel och de riskerar att åka dit om pengarna tvättas eller används till brottslig verksamhet. Så jag förstår dem.
Sedan är detta inte stora kryptotråden och det finns en sådan för den diskussionen. Här uppdaterar vi oss kring korthusen och pyramidsystemens fall. ![]()
Sam Bankman-Fried dömd för bedrägeri och penningtvätt.
Uppenbart och tacksamt.
Notera att det inte har något med krypto att göra egentligen, vilket också var tydligt i rättegången då inget fokus lades på krypto utan på det uppenbara bedrägeriet (och hur komiskt osofistikerad den var).
3 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Varifrån kommer Bitcoins värde, om inte spekulation? | Stora Bitcoin-tråden på RikaTillsammans
Det känns som man kan bevisa lite vad man själv vill om man bara väljer rätt tidsintervall ![]()
Ja, precis. Du verkar ha koll. Fortsätt så