Hej!
Jag har sparat några år i Fundler och nu vill de inte ha privata sparare mer hos sig. Gör jag inget val kommer mina investeringar förflyttas till Levler. Fundler hade fondrobot och det har inte Levler. Jag känner mig helt vilsen i detta.
Nu undrar jag om någon har erfarenhet av Levler och kan ge mig något råd i detta?
Jag har ingen erfarenhet av Levler men om det är fondrobot du vill ha, varför inte titta på t ex Lysa eller Opti?
Jag hade dom också men såg att priserna på levler är samma som andra plattformar men jag vill ha robot till det mesta så flyttade allt till Sigmastocks och Lysa.
De går ut med att Levler är courtage fria fram till 2025 och att de har 0,25% lägre pris på sina fonder.
Det jag funderar på om nu Fundler plötsligt la ner så snabbt och enkelt, hur länge kommer Levler leva?
Lysa, Opti eller Betterwealth "känns"seriösare och mer långsiktigt hållbara. Men det är bara min personliga uppfattning, jag har inte testat varken Fundler eller Levler.
Om Levler övertog alla kunder från Fundler samtidigt som de går ut stenhårt med sitt fonderbjudande (uppenbarligen har de blivit uppmärksammade i media också) borde de kunna få en tillräckligt stor kundstock som gör att de blir lönsamma på sikt. Just detta med gratiscourtage på aktiehandel är lockande. Nackdelen är dock plattformen, där endast insättningar via Swish och autogiro medges - det har jag mycket svårt för, skulle hellre se att de hade ett kontonummer som gjorde att insättningar kan göras från vilken bank som helst. Blir bökigt att alltid gå via huvudtanken.
Hur som helst gillar jag konceptet och det faktum att de har kopplingar även till Aktieinvest (kanske tar de över deras kunder också på sikt?) får mig att tro att de har framtiden för sig. Vad tror ni andra?
Jag har lite fonder och snart lite aktier hos levler.
Cortagefri aktiehandel är svårslaget…
Ex.vis DNB global index som detta forum är förtjusta i för 0.15% hos levler ink. Platformsavgift
Splitan investmenbolag 0.15% etc
Ge dessa uppstickare en chans! till slut måste de stora nätmäklarna och gammelbankerna vässa sina erbjudanden. Konkurens är bra…
Gillar fondo och levler starkt
Tänkte precis fråga gällande Levler, de har väldigt attraktiva priser på sina fonder, undrar dock vad som händer efter 2025 när courtaget inte är gratis, om de även höjer priserna när de fått många på kroken.
Sen undrar jag om det skulle vara krångligt att föra över allt som är billigare där än hos Avanza, kan ju inte sälja av och sen Swisha allt (och sen köpa igen)
om de nu inte har annat än Swish… har ju unika Avanzaprodukter som jag vill ha kvar.
Jag själv plockar russinen ur kakan på levler fondo lysa savr nordnet och avanza. Alla plattformat har jue sina fördelar och erbjudanden. Tror inte på att exempelvis bara köra levler än…( jag Kommer nog aveckla savr om de inte vässar tänderna lite…
Ja de säger cortagefritt t.o.m
2025 nån gång. därefter 25% billigare än nätmäklarna vilka jag gissar är nordnet/avanza så gissar på ett cortage på 0.185% eller nått sånt så är du storfräsare som gör stora affärer så skall du kanske kolla lite. Tror levler skriver nån stans vilket cortage de har tänkt sig. Efter 2025. Har för mig att jag läst det nån stans.
Aktiehandeln lämnar väl fortfarande lite att önska på levler rent funktionsmässigt. Men det kommer nog. Det var någon som sa att det liknar en klädbutik och det fick mig att le för det stämmer verkligen. Supersnabba fondköp har de i alla fall. Nordnet är segast av alla enligt mig.
Med fler funktioner, och utökat utbud tror jag Levler kan bli riktigt bra om de fortsätter vara billigare än Nordnet och Avanza på det mesta (allt jag sett).
Defenetivt den plattform jag tror på mest bland uppstickarna. Starka ägare med? Söderberg o partner