Läste nyss att samtliga av Aktieinvests kunder kommer flyttas över till Levler. Vi får hoppas att guldkornen därifrån också flyttas över. Nu hoppas jag att följande kommer med
rabatt för medlemskap i Aktiespararna
kontonummer på samtliga isk så det går att föra över på annat sätt än via Swish (högaktuellt just nu då intresset för isk ökat markant senaste tiden…)
börsnotering så man kan äga det bolag man är kund hos
Har Aktieinvest möjlighet att ta emot insättningar på andra sätt än via Swish? Till exempel, kan en farfar sätta in födelsedagspengar direkt på ett ISK-konto genom att få kontonumret? Nu när Aktieinvest går ihop med Levler ser jag fram emot fler smidiga och flexibla lösningar för insättningar, vilket gör det enklare för alla att investera – oavsett om det är för en själv eller som en gåva till nära och kära!
Levler känns bra, de har dock lite mer att jobba på när det gäller aktiehandel. Tycker Avanza och Nordnet har bättre och mer översiktligt infosida om ens aktieinnehav och deffinitivt mer info om själva aktien.
Sen ska man verkligen komma ihåg att det courtagefria handeln som Levler gäller bara fram till mars 2025. Så börja “skatteplanera” nu haha
Klart att Avanza och Nordnet har bättre plattform än Levler. Men det ger mig verkligen hopp att de tar över aktieinvest. För mig personligen är det avgörande om de har riktiga kontonummer såsom Avanza och Nordnet. Det saknar Levler och savr och därför är det svårt att ha dem som ”huvudbank” när det kommer till sparande. Förhoppningsvis fixar Levler till kontonummer på isk efter att de tagit över aktieinvest
Det har du ju rätt i. Säkert utmärkt med en ny tråd. Jag har lite aktier och fonder på Levler också. Ganska bra tycker jag (fast aningen missvisande/otydligt med “din avgift” som inte är totalavgiften som på bilden nedan):
Den courtagefria handeln fortsätter för Levler+ även när courtage införs för Levler. Courtaget i “vanliga” levler kommer även efter mars 2025 att vara 25% billigare än hos omnämnda branschkollegor.
Vad är levler+? Och 25% billigare jämfört mot vad? Jag kan hitta fonder billigare på savr än hos er till exempel. Ska ni bli 25% billigare än dem också då?
Satt och läste om aktieinvest övergång till levler och det jag reagerar på är depåavgiften på 0,35%.
För min egen del som har ett månadssparande i andelsorder, så kommer depåavgiften att vara ca 20ggr dyrare än vad jag betalar i courtage idag. Vad courtaget för deras motsvarande andelsorder blir vet vi inte idag.
Då kan jag lika bra hitta några passande fonder och använda avanza och spara över 1000kr om året.
Jag kanske missar något, men vad är kundnyttan med levler? Vill man åt rabatterade fonder så har savr en depåavgift på 0,09%. Har däremot inte jämfört fondavgifterna än mellan de två.
Det verkar som att ”Levler+” är den prisklass man får om man tidigare varit kund hos Aktieinvest, men att man enkelt kan byta prisklass. Fattar som att Levler+ enbart är värt att ta om man vill månadsspara i aktier.
Här hittade jag prisklasserna för Levler och Levler+
Tycker villkoren ser riktigt bra ut, bättre än Savr, Avanza och Nordnet. Gillar skarpt att det är ränta på.likvida medel. Nu är det bara införandet av kontonummer på isk som saknas för att Levler definitivt ska bli förstahandsvalet…
Läste igenom allt men tycker fortfarande det är lite rörigt, skapade ett konto för en månad sedan på Aktieinvest men inte investerat där än, har över 500 000 hos levler, kommer Levler kunder hamna under “Levler” eller “Levler+” om man inte gör något. Inte fått någon information än från dem.
Sen verkar det ju vara courtagefritt även efter sista mars om man har Levler+ men kostar då 0.35%/12 i månaden då på ens totala belopp man har i depån… Har man en miljon är det 3500kr om året i depåavgift, det måste bli dyrare än courtage. Eller har jag fattat depå avgiften fel? Har bara 10% enskilda aktier resten är fonder och mest ligger i två globalfonder och två räntefonder. Vill ju göra rätt val när dagen kommer för detta.
Jag tycker att det borde vara lika enkelt att byta avgiftsklass hos Levler som det är på Avanza och Nordnet. Det borde alltså bara vara en smidig process att byta avgiftsklass. Levler+ verkar dock inte vara särskilt fördelaktigt för någon, men det ‘vanliga’ Levler-kontot har väl ändå lägre courtage än Avanza, Nordnet och Savr? Om de dessutom inför kontonummer för sina ISK-konton, så skulle de definitivt få mig som kund.