Tror du menar Fee Fighters?https://feefighters.se/ skapat av vår vän @RobertK
Precis Feeefighters var det
minns den som trevlig och lättanvänd. Bra jämförelseverktyg nu när Savr kommit igång med aktiehandel och Levler växer, om kunder flyttar dit det är billigast pressar det plattformarna att hålla nere avgifterna ![]()
Andra aktörer värda att nämna?
Fondo? Har bara fonder antar jag, inte kikat alla på dem. Hur är deras utbud?
Bara fonder. Dock bra rabatt på de flesta. Samt de har lite utbud som de kallar ”boostad” vilket innebär att fonden oftast bara går att handla som institutionell handlare. 0,11 % avgift på dnb global t:ex.
Jag som betalar 0,17 för min DNB Global Indeks
hehe, men allt som går att skära i är trevligt
Men hur menar du med Boosted, kan privatpersoner få tillgång till bättre priser på just ett fåtal Boosted fonder?
Alltså @Rhawin - det är mest “sales gimmick” misstänker jag. De skriver så här:
- en “boostad” fond jag har hos Fondo är iMGP Managed futures, men den är dyr och jag har den mest i “allväders” syfte.
Dock är de flesta vanliga fonder absolut billigast hos Fondo hands down. En nackdel är att du endast har en app, dvs. ingen webbsida. Sen kan man ju spekulera i ifall de kommer bli uppköpta av en större aktör och att då vissa fördelar skulle försvinna. Men jag gillar Fondo. Det går att söka och se exakt avgift för hela utbudet på denna länk: Fondo | Spara mer på ditt fondsparande
SAVRs avgifter är tyvärr inte uppdaterade där sen dom byggde om sin plattform. Hoppas lyckas lösa det framgent.
Fråga till Levler. Om aktieinvest ska bli en del av Levler, kommer levler att fortsätta med fraktionshandel som aktieinvest har idag? Det är en sak som tyvärr saknas bland sveriges aktiehandelsplattformar idag.
Kiwitrader har fraktionshandel ![]()
Vad kostar det? Och fungerar det bra som svensk, dvs har de isk till exempel?
Har kiwitrader kontonummer på sina isk eller är de som Levler och Savr att man måste swisha in pengarna?
Ja de har ISK och är reglerade av FI:
Prislistan hittade jag nu eftersom jag var nyfiken själv (har anvånt Kiwitrader till och från. Upfattat dem som prisvärda):
Tyvärr inget kontonummer så det fungerar endast med Swish/Bankgiro.
Nu skall jag passa på att nämna att de handlar de aktier/ETF man köper på dagsbasis endast. Dvs ingen direkt eksekvering av köpen. Troligen därför att fraktionshandeln betyder att de måste bunta ihop alla ordrar i ett värdepapper för att det skall kunna fungera.
Dock kan man ju smidigt själv bygga motsvarande t:ex Aktienvests Magic Box genom tjänsten. Eller allt möjligt annat.
Eftersom även Kiwi saknar kontonummer är de inget alternativ för mig dessvärre. Kommer flytta allt mitt innehav i Levler när gratiscourtaget upphör om de inte hinner fixa med kontonummer innan dess…