Jag tycker osäkerheten i tsla består. Jag köper mest bear cert mot Tesla nu för tiden.
@Brasse33 Vad har du för gav?
Jag tycker osäkerheten i tsla består. Jag köper mest bear cert mot Tesla nu för tiden.
@Brasse33 Vad har du för gav?
Nånstans kring $250. Är bullish på deras position inom AI, Robotaxi (pris per bil samt skalbarheten som ingen kan matcha) samt Optimus (stor osäkerhet men lyckas de så är det enormt).
Charlie munger fick frågan för några år sedan hur han ser på tesla. Han hade två saker att säga om tesla. - i wont buy it and i wont short it either. Det är nog lite så jag känner också angående tesla aktien.
Känns som att många inte tänker på deras position och potential inom AI.
Äger 34st. Kommer tanka 16 till när det rasar igen under 300USD pga någon geopolitiskt turbulens eller nya IF metall strejk
Eller att Musk heilar eller annat.
Låter bra att du inte går in på de här nivåerna. Tesla handlas just nu 20 % över det volymviktade snittpriset sedan senaste rapporten. Bra läge för bear cert för den som tror på mean reversal trading. ![]()
De är bra saker för att tanka ännu billigare ![]()
Nej, jag bara tankar vid stora nedgångar. Buy och hold strategi samma för alla mina aktier.
Händer det aldrig att något av företagen blir värdelösa med denna strategi?
Har inte hänt till någon aktie på portföljen sen 2018 som jag började med strategin. Endast som ligger på minus och är min värsta aktier är NOVO men det ser ut även NOVO stiger igen och har bra utdelning. Vi får se. Jag säljer inte. Alla andra altier är lönsama och mycket plus.
Ok, tack för svar. Vilken typ av bolag har du investerat i?
All kategorier som finns på LF global. Och sen olja, guld, tobacco vapen och BTC. Och lite Kinesiska aktier. KF portföljen har slagit båda LF Global och LF USA sen 2018:
2018: +2%
2019: +47%
2020: +11%
2021: +49%
2022: -19%
2023: +32%
2024: +41%
2025 YTD: +19%
Hoppas också i framtiden
Jag har LF Global 100% på min TJP.
Tesla har väl nått ATH i dagsläget? Den stod still i flera år och har senaste året pendlat rejält.
Med det sagt, så är det den bästa aktie jag äger.