Hej
Är genuint nyfiken på att få reda på varför folk är så fascinerande av tesla?
Är det utseende? Status? Teknik? Berätta!!!
Läste att investmentcouple på instagram skröt om sin tesla. Hade man inte samma åsikt som dom så fick följarna kommentarer som ” du är bara avundsjuk för du har inte råd” sånt ger mig dålig smak i munnen.
Berätta varför Tesla är en statuspryl?!?
Jag är väldigt bilintresserad men har inte alls intresse av en Tesla. Tycker inte dom är snygga helt enkelt
Låt höra era åsikter, varför suktar ni efter Tesla? Eller varför inte😘
Etablerad Svennebananbil. Volvo 745 för det nya århundradet.
Det var den väl kanske för fem år sedan. Idag, not so much.
Nu behöver jag ingen bil men jag suktade inte efter någon innan heller. Jag gillar vad de gjort för att normalisera det här med batteribil, men nu 2025, så tycker jag att Elon beter sig som en gigantisk rövhatt så bara av det skälet skulle jag aldrig köpa någon.
Jag sa i nå’t svagt tillfälle under en jobbfika när någon gav mig gliringar för min V70 att skulle jag vilja ha en Tesla hade jag väl köpt en, men att det inte lönar sig ekonomiskt för mig som kör så lite.
Det blev helt tyst i rummet. Då förstod jag att många där såg det som en eftersträvansvärd statussymbol fortfarande.
När jag var sugen på elbil för 2-3 år sedan var Tesla den bästa på pappret, dvs om man jämförde specifikationer och tog hänsyn till pris. Men gillar inte modellerna, amerikansk (läs dålig) kvalitetskänsla och verkade funka sådär med att få fram reservdelar till eftermarknaden.
Bra fråga. Förstår inte heller. De är plastiga och har detaljer som är löjligt känsliga/går sönder. Samt att en oroväckande hög andel av dem som framför fordonet inte kan köra bil.
Just kontot du nämner är sedan tidigare identifierat som ett bluffkonto som endast haussar aktier och försöker sälja kurser samt ljuger friskt för att få likes. Vet inte varför du marknadsför det kontot då det har 0 med ämnet om varför någon vill ha en Tesla att göra.
För övrigt tycker jag personligen att Tesla är övervärderade och som någon tidigare nämnde i tråden så var det endast en “statuspryl” för typ 5 år sedan.
Först var de nåt med miljön, sen blev det en sekt och statusbil, nu är det en bil för vem som helst som har råd med lån. Ett akvarium på 4 hjul. Får skratta varje dag numera så det är en bonus.
Smaken är olika så svårt att föra över alla känslor för någon som inte anser att de är snygga. Lite som att försöka förklara för någon varför ett visst klädesplagg är snyggt när utgångspunkten är att det inte är snyggt.
Är själv en nöjd Tesla-ägare. Bästa bil jag ägt (leasat). Mitt enda klagomål är fjädringen men det löser sig när jag byter till M3 Highland nästa år. Av de jag känner som också kör Tesla är åtminstone alla väldigt nöjda.
Förstår om folk som ville ha elbil för 5 år sedan köpte Teslor.
Men idag?
Köpa en “Musk-wagen”. På riktigt?
Det vekar lika tondövt som den där basketspelaren Jerebko(?), som tyckte det var en “ära” att skriva på för CSKA-Moskva i mars 2022 och spela basket i Ryssland. Grattis.
Alla ni som säger att det finns så många bättre alternativ, kan ni inte vara lite mer specifika? Vilka nya elbilar är mer prisvärda än en model Y med 0% ränta på lånet?
Jag marknadsför inte kontot för jag tycker inte om dom överhuvudtaget.
Ber om ursäkt om någon tog det som marknadsföring när min egentliga mening var att dissa dom med tanke på att de skröt om sin TESLA ( vilket var ämnet) och samtidigt var nedvärderande mot följare.
För att va tydlig! Jag gillar INTE dom. Kan redigera inlägget om det är några oklarheter.
Ja okej förstår. Influensers inom ekonomi brukar använda Tesla som en symbol för rikedom. Men egentligen borde Toyota marknadsföras istället då det är fler miljonärer som kör Toyota.
Började skriva ett väldigt likt inlägg men du hann före ser jag nu. Precis så ser jag nämligen det med. Min formulering: “För mig personligen är Tesla lite vad Apple är för smartphonemarknaden.”
Tesla har ökänt dålig quality control och har introducerat en rad “coola finesser” som the yoke steering wheel, viktiga funktioner som AC dolda i undermenyer i en digital display, flyttade blinkers, och de fantastiska dolda paniköppnarna av dörrar om elektriciteten dör (och kanske snart även du).
Och då har jag inte börjat med deras “full self driving” som “bara” kräver det omöjliga (att du alltid är alert och redo) för att fungera.
Men kanske är din poäng att folk tror att Tesla är lyxiga och pålitliga bilar?
Tesla är ingen statusbil eller lyxbil för någon som överhuvudtaget kan bilar.
Men det är en bra elbil, det viktigaste är trots allt räckvidd, laddning, pris, tillgänglighet.
Men något som Tesla lyckats med, är att för dem FLESTA , har Tesla skapat en bil som gör att andra bilar känns krångliga när man väl bosatt sig i Tesla världen.
Kan förstå Tesla, det är kul att vara med från starten av elbilssatsningen. Den kommer bli historisk på ett eller annat sätt. Modern statuspryl, en framtidsprodukt.
Däremot har jag svårt att förstå Hummern som står parkerad på en trång stadsgata i Sthlm. VAD ska man med ett 4 tons åbäke till militärfordon till i innerstan? Skjutsa ungarna till förskolan? Snälla ge mig en förklaring!