Hej! En fråga till er rutinerade företagare:
Jag har nyligen startat ett AB, registrerat för moms och F-skatt, men har inte riktigt kommit igång med verksamheten. Har inte haft några intäkter utan enbart en del kostnader (inga stora belopp). Detta är första gången jag startat eget, så jag tar myrsteg…
Nu har jag dock fått erbjudande om anställning, en tjänst som jag verkligen vill ha. Så då är frågan, vad ska jag göra med mitt AB? Jag funderar på att byta inriktning till något som jag kanske kan ha som en “side hustle”, typ webshop eller liknande. Bolaget är idag registrerat inom fastighetstjänster, och det skulle jag inte hinna sköta vid sidan om, känner jag.
Vad är enklast och minst kostsamt, tycker ni? Antingen lägga ned bolaget helt, eller att byta inriktning?
Tack på förhand!
