Länsförsäkringar Bank kreditkort privat

Har haft LF kreditkort ett tag. Visste att de hade infört någon slags bonus, men nu såg jag att det kanske faktiskt är ganska bra.

Du som har kreditkort privat får 0,5 procent i bonus på nästan alla köp på nätet och när du köper en resa både i butik och på nätet. Du får dessutom extra trygghet med tre smarta köpförsäkringar utan extrakostnad.

• Förlängd garanti - du får två års förlängd garanti när du köper exempelvis vitvaror och hemelektronik med kreditkortet.
  • Allrisk - en drulleförsäkring där du kan få ersättning om en skada inträffar plötsligt på till exempel vitvaror och hemelektronik.
  • Prisgaranti - du får tillbaka mellanskillnaden om du hittar samma vara till ett lägre pris.

Även självriskskydd när du hyr bil utomlands

Jag har det gratis, då jag är guldkund. En försäkring som lönar sig och automatiskt sparande på 500 kronor/mån till sparkonto som jag sedan satt en automatisk överföring på tillbaka till mitt lönekonto, då jag har mitt sparande på Avanza och kreditinstitut.

1 gillning

:metal::metal: Ja vad gör man inte för att lura/nyttja systemet.

Låter annars väldigt förmånligt.
Man får ta en titt på det där.
Tack för tipset

2 gillningar

Så verkar det inte vara i Länsförsäkringar Östgöta i alla fall? Där står det årsavgift 195 kr trots att jag är det.

Annars var det helt OK förmåner men jag ogillar verkligen kortavgifter rent principiellt.

Det framgår om man går in och tittar under “Guldkund” att kreditkortet blir kostnadsfritt.
Mvh,
Bronskund.

Det kan inte vara så att det är regionalt då? Jag hittar som sagt ingenting här under sidan för Östgöta: Kreditkort för en flexibel vardag – Länsförsäkringar

Men så heter det ju “Förmånskund 15%” istället för guldkund här också.

Guldkund och gratis här också. Men östgötar ska alltså hållas kort? :wink:

Skämt åsido, förmånskund 15% är silvernivån. Du saknar nå’t för att uppfylla guldnivån.

Ok kanske regionalt då… Skåne här. Hittar inget under kreditkortsinfo, men det står här:

Länsförsäkringar har inte samma erbjudanden i hela landet. Beror på vart man bor.

Tex slipper vissa kortavgiften när de är guldkunder men det gör man inte i Skåne!

Jo i Skåne men tydligen inte i Östergötland.

Kanske är Stockholmskontoret som har det som erbjudande då. Hade deras betalkort förut, men de skulle börja ta betalt, så då gick jag över tillkreditkortet som var gratis. Kan tilläggas att jag även har bolånet hos dem.

Silvernivå är 8 % i Stockholm, 15 % är guldkund här.

Nja. Det ska vara max här i kolmårdstrollens förlovade land :smiley:

Dä ä ju förjäävligt döh!

Aha, jag trodde de körde lika för alla. Men så är det alltså inte:

1 gillning

Ganska så dåligt när det finns kreditkort utan årsavgift med 0,5% bonus överalllt, inte bara på nätet eller resor.

1 gillning

Vilka kort tänker du på?

1 gillning

Beror nog på vilket län det är. Mitt lokala länsf kostar kreditkort 195kr/år,även för guldkund.

Hos mitt kontor behöver man investera 500kr på isk för att bli guldkund, sparkonto räcker ej. Så vid varje nyår tar jag ut det och för över till Avanza. Vad gör man inte för att spara 285kr som betalkortet kostar per år. :rofl:

2 gillningar

Sedan tar man en sväng till Pizzeria och köper en familjepizza när året är slut för att känna sig helt nöjd haha :joy::joy::+1:. Då ska man vara glad om man fick dricka på köpet :joy::joy:. På en halv timmes nöje är man klar med pizzan. Om 6-8 timmar är man hungrig igen :joy::joy::joy:. Tänk om alla var lika snåla med nya mobiler + abonnemang och alla andra nöjes abonnemang månadsvis :thinking::+1:? Då pratar vi om pengar :+1:

1 gillning

I know. Det är mest en princip sak. :joy_cat::joy_cat::joy_cat:

Vad är det du beskriver? Jag har aldrig hört talas om konceptet. :rofl:

1 gillning