Leasa Ford Focus PL för 2 200 kr/mån - värt det?

Hej,

Har sett att Hedin kör nån kampanj på privatleasing av Ford Focus som nu kostar 2 200 kr på privatleasing. Är inte det extremt billigt? När jag räknar TCO blir det ju billigare än en gammal halvsunkig Volvo. Funderar på att slå till men det kanske är värdelösa bilar?

Vad tror ni?

Begagnade ex-leasingbilar kanske?

#killgissning

Nope nya lagerbilar tydligen

Har du lust att länka? så man ser vad som ingår etc.

Privatleasar en ford focus combi i detta nu sedan 1,5 år sedan.

Väldigt billigt att leasa då med men från ford. De gör väl sitt jobb, man tar sig från punkt A till B.

Inget att ha om man bryr sig om buller o bekvämligheter tänker jag.

Är det utan kontantinsats, 1000mil/år som gäller då?

Precis som du säger, den är nog ganska normal bullrig:) perfekt för mig med barn då somnar de lätt.

Vi tänkte att ska vi prova privatleasing så ska vi göra det så billigt som möjligt.

Så blev Ford focus kombi, manuell ochså då det var cirka 300kr billigare än automat.

2000mil/år samt serviceavtal.

Vi betalar 2465kr i månaden just nu.

Vinterdäck har vi köpt på sidan av.

Skatten 503 kr per år då det går att köra med etanol.

1 gillning

Låter ju jättebra. Billigt och helt ny bil grattis!

Jag leasade Ford Focus combi active fast med automatlåda för 3 år sedan. Var så nöjd att jag köpte den efteråt. :+1:t3:

Min första automatlåda, kommer inte skaffa manuell igen så det är min enda grej jag hade tänkt på för den som länkades här i tråden.

2 gillningar

Oj det var bra pris för kombi och 2000 mil. Manuell är ju nästan bara en bonus tycker jag. Snart har vi nog nästan bara automat så varför inte passa på. De har ju ändrat skatteavdraget på e85 så nu har den skatt på 5400 kr första 3 åren. Vet inte om det är så värt då… Får nog boka in en provkörning.

Körde Ford focus i 11 år (22000mil), köpte den begagnad. Inte världens roligaste bil, men jag tyckte alltid styrningen kändes bra och motorn var tillräckligt rapp. Körde med Good year efficient grip som hade en bra ljudprofil för att hålla nere bullret. Tycker det låter som ett kanonerbjudande.

1 gillning

Gäller skatten på den bilen då i annonsen Verkar ju redan vara i bruk. Gått 1 mil ju.

Min far har en sådan bil av äldre generation. En bra bil skulle jag säga. Jag övningskörde mycket med den och har kört en rad andra bilar senare. Fortfarande ett starkt alternativ.

1 gillning

Sista modellåret innan den, tyvärr, läggs ner. Sista året brukar ju vara det bästa😀.

Ang. buller brukar den enligt de flesta tester anses tystare än till exempel ceed och octavia.

Kör en från och till. Tycker den är trevlig!

2 gillningar

Körde den i 4månader innan jag lämnade tillbaka den.

Varje gång man körde igenom en tunnel i Göteborg nollställdes klockan, eller om bilen varit avstängd i mer än 20min. Inlämnad 4ggr för felsökning men fick svaret att jag får nog bara gilla läget…

Verkar vara samma på alla tyvärr. Tror de skriver 1 mil för att bilarna rullar några km utanför fabriken för test innan leverans till ÅF.

Låter ju störigt men hur var den i övrigt? Vet inte om jag hade lämnat tillbaka den bara för en sån grej, var det andra fel eller brister med den också?

Det var bara det, men störande varje gång man kör igenom garage eller tunnel.
Sen se klockan 00:01, 00:02, 00:03…