Har sett att Hedin kör nån kampanj på privatleasing av Ford Focus som nu kostar 2 200 kr på privatleasing. Är inte det extremt billigt? När jag räknar TCO blir det ju billigare än en gammal halvsunkig Volvo. Funderar på att slå till men det kanske är värdelösa bilar?
Oj det var bra pris för kombi och 2000 mil. Manuell är ju nästan bara en bonus tycker jag. Snart har vi nog nästan bara automat så varför inte passa på. De har ju ändrat skatteavdraget på e85 så nu har den skatt på 5400 kr första 3 åren. Vet inte om det är så värt då… Får nog boka in en provkörning.
Körde Ford focus i 11 år (22000mil), köpte den begagnad. Inte världens roligaste bil, men jag tyckte alltid styrningen kändes bra och motorn var tillräckligt rapp. Körde med Good year efficient grip som hade en bra ljudprofil för att hålla nere bullret. Tycker det låter som ett kanonerbjudande.
Min far har en sådan bil av äldre generation. En bra bil skulle jag säga. Jag övningskörde mycket med den och har kört en rad andra bilar senare. Fortfarande ett starkt alternativ.
Körde den i 4månader innan jag lämnade tillbaka den.
Varje gång man körde igenom en tunnel i Göteborg nollställdes klockan, eller om bilen varit avstängd i mer än 20min. Inlämnad 4ggr för felsökning men fick svaret att jag får nog bara gilla läget…
Låter ju störigt men hur var den i övrigt? Vet inte om jag hade lämnat tillbaka den bara för en sån grej, var det andra fel eller brister med den också?