Privatleasa Renault 5 för 3290kr, har jag missat något eller är det ett kanonpris?
Fullständigt omöjligt för någon att svara på det utan detaljer.
Det beror ju helt på vad det finstilta säger
Sant, verkar inte som att någon har kontraktet som man kan se det online?
Finstilta är väl: tråkvit, 1000 mil per år, inget extra alls. Plussar man på med tillval och extra mil lär väl priset sticka iväg.
Jo det vet jag, men behöver bara en bil att åka från A-B vill ha så nytt som möjligt och utan problem
Renault gör bra bilar. Jag har en Captur som jag är toknöjd med.
Jag skulle personligen inte leasa bil, men det priset du nämnde verkar vara det som kommer upp om man inte gör några tillval.
Okej, Vad får dig att inte vilja leasa?
Jag vill ha frihet att åka hur mycket jag vill. Om jag får för mig att jag vill tillbringa en vecka i Abisko nationalpark så ska jag kunna göra det, utan att sitta och kalkylera hur många övermil det blir. Man får ju betala ganska saftigt om man drar över det antal mil av tecknar avtal om.
Okej, ja så kanske det är
Utrustningsnivån saknar adaptiv farthållare, annars verkar allt finnas med som behövs för en bil. Tror Renault vill att dessa ska synas överallt
Får man verkligen det? Jag tycker priset för övermil brukar vara rimligt i förhållande till de mil som redan ingår i leasingen.
Givet kontantpriset så verkar leasingavgiften rimlig, kansle tom lite åt det dyrare hållet. Många elbilar för leasing kostar 500-700k i inköpspris.
Nja övermil är oftast peanuts 10-15:-/milen, det man kan lura sig på är serviceavtalet. Tecknar du det på 3000 mil och kör 3001 mil och det är dags för service, får du betala den själv så det är bra att ha koll på.
Vi leasar en bil och jag behöver inte göra någon kalkyl för att åka till Abisko…
Att få förmånen att färdas i en av bilvärldens just nu allra läckraste modeller, alla kategorier, gör det lätt värt pengarna.
Inget att fundera över. Bara att skriva på.
Hehe, kör du en R5 själv?
Jobbar ju med bilar så äger/leasar den finansiellt via mitt AB.
Ja den ser riktigt fin ut!
Har du den på leasing eller har du köpt den? :
Man kan lite förenklat säga att jag köpt den via mitt AB. Två års Finansiell leasing har jag lagt den på.
(Matematiskt/ekonomiskt är det ungefär som två års avbetalningsköp med ett speciellt regelverk med fördelen att man då dår lyfta 1/2 moms)