Ligger sajten X nere?

Tråd för frågan: “Ligger sajten X nere just nu?”

Jag kommer inte in på Avanza nu, varken i lur, app eller via dator. Funkar det hos er?

Samma här, tror Avanza ligger nere.

2 gillningar

Aha, tack! Jag tyckte jag letade… :sweat_smile:

Såg på twitter. Många förbannade. :smile:
Lite irriterande är det ju. Som förr när internet strula eller nåt. Det ska funka bara.

Från DI:

"Nätmäklaren Avanza har tekniska problem och kunder kan för närvarande inte logga in i sina depåer. Avanzas sajt ligger helt nere.

Uppdaterad: 5 juni 2023, 09:44
Publicerad: 5 juni 2023, 09:30"

Edit: jag kanske skulle läsa lite noggrannare så hade jag sett att det redan var länkat till DI :sweat_smile:

Samma här! Kaffebryggaren fungerar dock ännu, så ingen jättekatastrof.

Tanken slår en ändå, att tänk om allt slås ut och ens tillgångar är borta för alltid….

2 gillningar

Tyvärr så är inte Avanza med.

Men kikar ofta på denna sida för bekräfta ifall en sida eller tjänst ligger nere.

https://downdetector.com/

3 gillningar

Boy, that escalated quickly :sweat_smile:

Det är mer än irriterande om man livnär sig på day trading eller har någon annan timing-strategi. Då kostar det ohyggligt mycket pengar just nu!

3 gillningar

Tycker att Avanza ofta har problem. Det kanske inte hänger ihop, men när det är så mycket driftstörningar blir jag lite orolig för att säkerheten inte är så bra vid ett eventuellt angrepp?

Har Nordnet lika mycket störningar?

Plocka fram guldet, det behöver varken nätverk eller servrar.

1 gillning

He he, Jag brukar tänka så ibland. Jag inser då ganska fort att pengar är ganska ointressant.
Det viktigaste är dom som jag har närmast, vilket är min familj.

Jag ska ned till ICA och köpa mjölk snart, hur många guldmynt ska jag ge dem?

5 gillningar

Detta är inte alls min uppfattning. Detta är nog första gången på åtta år som jag haft Avanza som sajten ligger nere. Att det finns planerat underhåll på helger och tidiga morgnar är inte samma sak som att de har “problem” eftersom de just är planerade. Det har dock ändå gått att logga in under dessa tider.

3 gillningar

Brukar du logga in så ofta på Avanza :joy::joy: ? Du brukar aldrig vara så stressad som idag :joy: @angaudlinn ? Är det byte på gång :joy: ?

Jag har haft problem flera gånger, men inte att just logga in. Mycket ”lagg”, blivit fel i utvecklingsgrafen, orderproblem m.m

Sen verkliga problem det kanske inte är, men om jag nu måste byta ord så skulle jag säga att det är obekväma tillfälligheter då?

1 gillning

Du får fila av lite damm med en rasp!

Nu kom jag in på Avanza på webben, men alla mina tillgångar är borta. :cry:

1 gillning

Samma här. Dyker nog upp så småningom. :rofl: