Avanzas usla tillgänglighet

Är det bara jag som lider av att Avanzas app och hemsida är så otroligt sega att ladda och ibland (för ofta för att det ska vara acceptabelt) inte går att komma in på överhuvudtaget?

Och ja, jag har den senaste versionen av appen.

Det är helt bedrövligt och om jag inte hade haft traditionella fondkonton som behöver avvecklas och därmed skattas för så hade jag nog bytt till Nordnet eller annan aktör.

Dessa problem har pågått under alltför lång tid. Någon borde få sparken ögonabums och ersattes av en mer kompetent person i mitt tycke.

Jag använder oftast appen (Android) istället för hemsidan. Kan inte minnas att jag nånsin haft problem med seg laddning.

2 gillningar

Använder hemsidan varje dag upplever nästan aldrig några problem.

1 gillning

Jag missbrukar nästan deras app. Är inne flera gånger dagligen. Ytterst sällan jag har några problem.

1 gillning

Jag har aldrig haft problem. Dubbelkolla ditt wifi eller nåt?

1 gillning

Vilken mobil har du?

Jag arbetar med mitt problem att flera gånger dagligen kika i Avanzas app - önskar att jag upplevde de problem du beskriver.

5 gillningar

Fungerar allt som oftast väldigt bra här med👍

Vet inte vad det kan vara som felar, upplever problemet ofta och både på olika wifi och på 5G. Har en iPhone 14 med senaste iOS och har testat att installera om appen men har fortfarande samma problem. Mycket märkligt.

Det har jag med och den har aldrig gått segt för mig. Du kanske har kasst WiFi och dålig täckning?

Värt att prova detta:

• uppdatera iOS, som du redan har gjort
  • radera appen och all data
  • logga in via Avanzas hemsida i Webläsaren och se om det fungerar bra
  • gör en hård omstart (mycket viktigt att göra detta på rätt sätt)
  • installera appen och testa att logga in via appen igen
1 gillning

Nejdå, allt annat på Internet fungerar som det ska. Efter att jag angett min BankID-kod så bara snurrar det lilla hjulet utan att sidorna laddas. Både på hemsidan och i appen.

Gjorde nu en nyinsättning på Nordnet istället-som funkar utan problem.

Får väl kontakta Avanzas kundtjänst men verkar mycket märkligt att felet skulle gälla bara mitt konto. Kanske har jag för många nollor som gör att det kraschar ;). Obs, skämt.

Jag trodde att det var främst jag som befinner mig utomlands som drabbades av detta. Upplever ofta att det är helt omöjligt att komma åt avanza både med web och iPhone.

Jag har även kontrollerat accessen mot Avanza med följande tjänst och då har även den sagt att avanza är helt nere:
https://downforeveryoneorjustme.com/avanza.se

Detta är ett bra sätt att säkerställa att det inte är ett lokalt problem på din dator/mobil eller på din nätverksanslutning.

How do we check if avanza.se is down?

We determine if avanza.se is down by performing a server check from our servers, in a way that is similar to how your web browser (e.g. Chrome, Safari, Firefox) would make a connection to the website. This server check is performed from an edge node closest to you, from a network that is present in over 285 cities and 100+ countries. We then check the server status code returned to show you if avanza.se is up or down.

Är inne på Avanza dagligen. Extremt sällan några problem. Android eller Windows dator.

Använder Avanza varje dag, kan inte minnas att appen eller hemsidan varit seg eller strulat för mig. Det är något fel på din teknik med 99,9% sannolikhet tror jag. Har du testat med en annan mobil?

Har du något annat än ett vanligt ISK? I så fall kan det vara problemet.

Kan vara på Avanzas sida, beroende på vilken instans du som kund ligger på eller vilka konton/tjänster du har aktiverat då dessa med absolut största sannolikhet ligger på olika backendtjänster.

Så att ditt internet inte skulle funka efter det du testat är osannolikt. Kanske skräpdata i appen dock, men påverkar inte webbversionen

Jag har flyttat på fondkonton mellan banker utan att sälja och trigga beskattning.
Hör med banken du vill flytta till. De tjänar på att du flyttar och lär hjälpa dig

Kör mest hemsidan och jag tycker den fungerar utmärkt.

@Pacman Jag har precis samma problem som du med Avanza s app. Jag har en IPhone 12 och en IPhone SE 2. Ofta otroligt segt och så har det varit länge, kanske i drygt ett år. Inga IOS uppdateringar har hjälpt. Nordnet s app däremot har alltid fungerat utmärkt.

Har haft problem med android appen i flera år, den är ett skämt, läs gärna recensioner på “playbutiken”, otroligt många som upplever att sidan bara står och “snurrar” och inte laddas plus annat strul, kryllar av betyg med 1 av 5!!!

Hemsidan funkar ok.