Likasinnade i samma situation?

Jamen då låter det som att du har ganska bra koll redan!

Du kanske helt enkelt saknar en strategi och en plan för hur du ska göra din dröm till verklighet?

Om det är fallet skulle jag leta efter personer som redan har gjort precis det du vill göra, lära dig vad de gjorde, och sen följa samma strategi själv.

Det finns ju garanterat någon person i Sverige eller utomlands som har gjort precis det du vill göra och blivit framgångsrik på det. Och framgångsrika personer vill ofta mer än gärna dela med sig av hur de kom dit (även om det kan kosta).

Ibland har såna personer rena coaching-program, ibland är det inte svårare än att fråga en person om du kan bjuda på lunch i utbyte mot att ställa frågor. Eller att du ber om att få bli personligt coachad inom det du försöker uppnå. Eller så har personen skrivit en bok i ämnet.

Var noga med att det verkligen är någon som uppnått det du vill uppnå, och inte bara någon låtsascoach som säger åt dig att tänka positivt.

En snabb sökning på Adlibris gav bland annat denna boken. Jag har ej läst den och har ingen koll alls på fastigheter, men enligt beskrivningen verkar den vara inriktad på det du nämner här. Även om du kanske redan kan halva innehållet i boken, så kanske den triggar en idé som kan bli starten på något.

Jag skulle göra samma för bil-flippandet. Sök upp böcker och resurser, kanske inte så mycket på hur du praktiskt gör det, men mer hur du strukturerar det till en seriös verksamhet (om du vill syssla med det). Troligen kommer de säga samma där, att börja med det som deltidshobby först och senare utöka.

Och begränsa dig inte till svenska, leta upp engelska resurser också och se hur du kan applicera det i Sverige.

Min mentor (inom musikbranschen) är från USA och jag har lärt mig oerhört mycket som helt enkelt inte existerar i det svenska utbudet :slight_smile: