Likasinnade i samma situation?

Det är 3 år mellan oss och du är i princip i den sits som jag vill vara i, dvs ha eget företag med sådan omsättning och personalstyrka att jag inte behöver jobba heltid och ändå leva gott på det. Men du känner ändå att du vill göra annat, vilket ger mig en helt annan dimension på livet.

Första frågan som dyker upp hos mig är, varför jobbar du inte deltid med ditt företag och gör annat resterande tid? Du kanske kan jobba 20-30% på en strategisk nivå så du bara har koll på företaget?

Sen är dina 3 steg väldigt intressanta! Behöver nog sitta och reflektera över dem

Då har du kanske ett affärsintresse?:smiley:
Men för att framgånsrikt göra affärer sedan så krävs det att man är insatt och har ett intresse för branchen där man verkar.

1 gillning

Låter som ett modigt steg i rätt riktning!

Jag googlade på diverse grejer och hittade artiklar och youtube-videor av personen i fråga. Sök på “how to…” och sen det du vill göra. Ibland kommer det bara skräpresultat som har många visningar, men ibland hittar man precis rätt.

Om du inte hittar direkt skulle jag prova söka på olika mer specifika varianter av “how to…”. Så istället för “how to flip houses” kanske du söker på “how to flip houses in sweden” eller “hur du flippar hus” eller nåt sånt.

Bara för att få google att ge dig mer specifika resultat.

OBS: Jag har NOLL erfarenhet inom den specifika branschen, det jag tänker utifrån är bara hur jag skulle göra för att hitta en mentor/coach inom ett område.

Sociala medier, facebook, instagram, youtube är andra ställen att kolla.