Har ett AB tillsammans med en polare och vi har inte haft någon verksamhet i det på ett tag så känns som det är dags att likvidera det.
Har själv skött bokföringen för det precis som jag gör för mina andra bolag.
Jag kan tänka mig vara likvidator då jag har koll på det mesta i bokföringsprogrammet osv. Vad mer behöver man tänka på? Vi kör visma där.
Om man går för o sälja till en likvidationsfirma (eller vad de nu kallas) Vill vi ju gärna göra det mot en seriös byrå efter man läst skräckhistorier där folk fortsatt driva firman i bedragarsyften.
Vi har inte jättemycket likvida medel i bolaget det är runt 50k (varav 25k är aktiekapital) Ska man ta ut pengarna på något sätt innan eller vad är alternativen?
Skulle rekommendera att du säljer bolaget till ett bolag som likviderat bolag så slipper man administrationen. I ditt fall skulle ni få ca 40tkr (de tar en provision på ca 8-10tkr) men då får du pengarna samma dag och behöver inte fundera mer på Bolaget
Likvidera är krångligt och dyrt. Jag tömde mitt bolag och sen ansökte om konkurs. Sen sköttes allt automatiskt av samhället. Det kostade säkert massor med pengar men när staten krånglar till saker som borde vara enkelt får de ta smällen.